Dansk software styrer varemærker
Softwareselskabet Lorim har udviklet et værktøj, som kan styre virksomhedernes varemærker i den grafiske produktion. Et hovedkontor i København kan for eksempel bestemme, hvordan lokale kontorer og afdelinger verden over anvender logo, tekst og farver i annoncer og brochurer. Der findes tilsvarende systemer på markedet, men de bliver ofte stillet til rådighed af reklamebureauer for kunderne. Lorims system bygger på teknologi fra Microsoft og Adobe og gør, at kunderne kan skifte reklamebureau og bevare kontrollen uden problemer. Bag Lorim står stifterne Lars Kethmer og Brian Mortensen sammen med den tidligere direktør hos Lego, Christian Majgaard. (Børsen)
Mærsk Data bag forsvarsportal
Mærsk Data Defence opretter nu en portal på adressen defenceoffset.com, som skal gøre det enkelt for udenlandske våbenproducenter at finde samarbejdspartnere i Danmark. Internationale forsvarsleverandører mangler at lægge ordrer i Danmark for 6,3 milliarder kroner. Det er en modydelse, som de har forpligtet sig til, når de har vundet ordrer til det danske forsvar. (Morgenavisen Jyllands-Posten)