Folketings-politikere slipper for tele-regning

En fejl i Folketingets nye omstillingssystem betyder, at TDC ikke som planlagt kan fakturere folketingsmedlemmernes private telefonsamtaler særskilt. Nu slipper medlemmerne for at betale.

Folketingsmedlemmerne slipper for at betale for deres private samtaler i hele andet kvartal, efter at TDC har erkendt en fejl i regningssystemet.

Hensigten er, at medlemmerne skal kunne ringe til kolleger og telefonnumre på Christiansborg på Folketingets regning, men selv betale for private samtaler, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten onsdag.

Den første regning, der blev sendt ud for årets andet kvartal, var imidlertid så fuld af fejl, at TDC nu har valgt at eftergive alle private samtaler.

Teleabonnentforeningen af 1992, der igennem årene har kørt tusindvis af sager om fejlagtige telefonregninger, kalder det forskelsbehandling, når folketingsmedlemmer med et snuptag får eftergivet deres regninger.

- Sådan nogle fine folk får uden videre tingene eftergivet. Men vi små folk må bare betale. Ellers ryger vi i møllen, bliver slæbt i retten, registreret i Ribers og hvad ved jeg, siger foreningens formand, Jørgen B. Nielsen, til Jyllands-Posten.

TDC lover, at systemet på Christiansborg nu virker, og at den næste regning vil være korrekt.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere