Sms-dyk tvinger teleselskaber til at ændre strategi

Danskerne sender færre sms'er. Det mærker teleselskaberne, som nu skal tjene penge på en anden måde.

Læs også:

Danskerne dropper sms'erne: Alt for gammeldags

Teleselskaberne ændrer jævnligt deres udbud for at tilpasse sig kundernes adfærd.

Nu hvor danskerne sender færre sms'er end tidligere, er det da også noget, teleselskaberne kan mærke og dermed er nødt til at forholde sig til.

"Vi oplever selvfølgelig også, at brugen af sms er faldet en smule. Til gengæld oplever vi ikke, at vores kunder kommunikerer mindre. De kommunikerer bare anderledes," siger Johan Kirstein Brammer, der er mobildirektør i TDC.

TDC er ikke eneste teleoperatør, der har mærket faldet i antallet af sendte sms'er. Også Telia og Telenor har oplevet en væsentlig nedgang.

Abonnenterne hos de tre selskaber sender samlet henholdsvis 17, 18 og 26 procent færre sms'er i første halvår af 2011 end i samme periode året før.

Og sms-antallet falder fortsat.

"Jeg kan bekræfte, at trenden fortsætter, og at vi forventer, den vil gøre det yderligere i de kommende år," fortæller Peter Glüsing, der er pressechef i Telenor.

Artiklen fortsætter på næste side...




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
The Successful Journey to the Cloud

Cloud usage on enterprise level is growing rapidly and for good reason. With the flexibility and scalability offered by cloud, businesses and organizations can harness new technologies, increase resiliency and adapt to changing demands at an unprecedented level. In this webinar we address some of the important issues to consider when embarking on your cloud adoption journey.

21. april 2021 | Læs mere


IT Security 2021

Strategic IT Security 2021 will focus on the never-ending story about security and cyber-defense, and how you can defend your business and your customer’s data and information. Together with several leading experts and digital executives from all over the Nordic countries, this conference seeks to give you the best input to focus even more on cyber security in the future.

22. april 2021 | Læs mere


Delivering enduring customer engagement: Why now is the time to invest in a solid data foundation

Never has it been more important to have a robust data management strategy that enables a 360 view of the customer. The most successful companies in the current environment are harnessing the value of their data by proactively monitoring changes in customer behaviors & experiences and making targeted investments to address them.Hear firsthand how Maersk is offering a completely differentiated customer experience by putting data at the heart of their digital-transformation journey.

23. april 2021 | Læs mere






Premium
Sådan kommer den nye coronapas-app til at se ud
Nu er der ikke længe til, at danskerne får mulighed for at downloade et coronapas, der er mindre afslørende i forhold til brugernes personlie sundhedsoplysninger. Se hvordan det nye pas kommer til at se ud.
Computerworld
Endnu en tragisk ulykke med førerløs Tesla: Musk har store forventninger til ny software
En tragisk dødsulykke i USA i weekenden har sat forøget fokus på Teslas eksisterende semiautomatiske system og det kommende fuldautomatiske, der skal gøre bilerne helt selvkørende.
CIO
Har du rost din mellemleder i dag? Snart er de uddøde - og det er et tab
Computerworld mener: Mellemledere lever livet farligt: Topledelsen får konstant ideer med skiftende hold i virkeligheden, og moden går mod flade agile organisationer. Men mellemlederen er en overset hverdagens helt med et kæmpe ansvar. Her er min hyldest til den ofte latterliggjorte mellemleder.
Job & Karriere
"Vi var nødt til at sige til dem, at I er nødt til at sende ham hjem nu, for han begynder at knække"
"Vi var nødt til at sige til dem, at I er nødt til at sende ham hjem nu, for han begynder at knække"
White paper
17 punkter med plads til forbedring: Sådan øger du din lønsomhed
Mange projektorienterede virksomheder hæmmes af ikke-optimale løsninger og besværlige, manuelle processer, som forringer effektivitet, overblik og lønsomhed. Her præsenterer vi 17 typiske udfordringer – og bud på, hvordan du kan afhjælpe situationen.