3-kampagne skal forklare 3G-telefoni

Mobilselskabet 3, der er først med 3G-telefoni herhjemme, har skudt reklamekampagne i luften, som skal forklare danskerne om teknologiens muligheder og øge kendskabet til det specielle varemærke.

Mobilselskabet 3, der er i fuld gang med at sparke såkaldt 3G-telefoni i gang herhjemme, lancerer landsdækkende reklamekampagne, der skal forklare danskerne, hvad den nye teknologi kan.

På busser og i TV-spots er reklamerne nu dukket op. Men danskerne kan endnu ikke melde sig som abonnent hos 3.

- Det, vi er i gang med, er at fortælle, hvad 3 er, og hvad vi kan med vores services og 3G-teknologien, men man kan ikke købe noget endnu, siger administrerende direktør i 3 i Danmark, Christian Jørgensen.

Han fastholder, at man kan købe abonnement hos selskabet i løbet af fjerde kvartal, men vil ikke give nogen nærmere dato. At selskabet begynder at slå på reklametrommerne allerede nu, tyder dog på, at det næppe varer mange måneder, inden det går i luften.

3G-teknologien giver blandt andet mulighed for videotelefoni, og reklamerne stiller spørgsmål som: Hvordan rækker mobiler tunge, og kan du se, hvem du taler i mobil med?

Christian Jørgensen er ikke nervøs for at irritere potentielle kunder, fordi de alligevel ikke kan købe, selv om kampagnen er skudt i gang.

- Der er grænser for, hvor mange budskaber man kan køre i en kampagne, uden det bliver for kompliceret. Nu starter vi med at udbrede kendskabet, og vi lover ingen steder, man kan købe, så vi håber ikke, vi skaber den forventning, siger direktøren.

3 i Danmark er ejet af Hong Kong-koncernen Hutchison Whampoa med 60 procent og af den svenske Wallenberg-families investeringsselskab Investor med 40 procent.

Læses lige nu

    En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

    Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

    Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

    Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

    Lars Jacobsen

    Chefredaktør på Computerworld

    Se alle Lars's artikler her

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S