3-kampagne skal forklare 3G-telefoni

Mobilselskabet 3, der er først med 3G-telefoni herhjemme, har skudt reklamekampagne i luften, som skal forklare danskerne om teknologiens muligheder og øge kendskabet til det specielle varemærke.

Mobilselskabet 3, der er i fuld gang med at sparke såkaldt 3G-telefoni i gang herhjemme, lancerer landsdækkende reklamekampagne, der skal forklare danskerne, hvad den nye teknologi kan.

På busser og i TV-spots er reklamerne nu dukket op. Men danskerne kan endnu ikke melde sig som abonnent hos 3.

- Det, vi er i gang med, er at fortælle, hvad 3 er, og hvad vi kan med vores services og 3G-teknologien, men man kan ikke købe noget endnu, siger administrerende direktør i 3 i Danmark, Christian Jørgensen.

Han fastholder, at man kan købe abonnement hos selskabet i løbet af fjerde kvartal, men vil ikke give nogen nærmere dato. At selskabet begynder at slå på reklametrommerne allerede nu, tyder dog på, at det næppe varer mange måneder, inden det går i luften.

3G-teknologien giver blandt andet mulighed for videotelefoni, og reklamerne stiller spørgsmål som: Hvordan rækker mobiler tunge, og kan du se, hvem du taler i mobil med?

Christian Jørgensen er ikke nervøs for at irritere potentielle kunder, fordi de alligevel ikke kan købe, selv om kampagnen er skudt i gang.

- Der er grænser for, hvor mange budskaber man kan køre i en kampagne, uden det bliver for kompliceret. Nu starter vi med at udbrede kendskabet, og vi lover ingen steder, man kan købe, så vi håber ikke, vi skaber den forventning, siger direktøren.

3 i Danmark er ejet af Hong Kong-koncernen Hutchison Whampoa med 60 procent og af den svenske Wallenberg-families investeringsselskab Investor med 40 procent.

Læses lige nu

    Event: Computerworld Cloud & AI Festival

    Digital transformation | Ballerup

    Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.500 it-professionelle, møde mere end 60 leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

    16. & 17. september 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

    Laura Bøjer

    Netip A/S