En dag for et par måneder siden fik Carsten Bo Madsen en af internettets sædvanlige kædemails. Den lokkede med gratis Nokia-telefoner, hvis modtageren videresendte den til otte andre.
Carsten Bo Madsen erkender i dag, at han faldt i og sendte den videre. Der kunne historien være sluttet for hans vedkommende, hvis ikke lige det var, fordi han er kontaktchef på reklamebureauet Basement i Vejle.
Men Carsten Bo Madsen benytter som så mange andre internetbrugere en signaturfil med sine kontaktoplysninger på mailen. Og den ser unægtelig mere troværdig ud med et reklamebureau som afsender.
De næste, som videresendte mailen, beholdt Carsten Bo Madsens navn og kontaktoplysninger i den, og de florerer den dag i dag og giver den et udseende af troværdighed.
Nokia er dog slet ikke, som mailen hævder, ved at "teste mund-til-mund-metoden" i sin markedsføring og har intet med mailen at gøre. Der står også en kontaktperson i Nokia, men hun eksisterer ikke.
Når modtagere, der håber at få en Nokia 6210, i øvrigt en ældre model, får deres mail til Nokia-kontakten tilbage med en fejlmeddelelse, så kigger de grundigere på snydemailen. Og mange af dem ringer eller mailer til Carsten Bo Madsen.
- Vi får omkring 20 henvendelser om dagen, så det giver en hel del kommunikation. Men vi giver alle et pænt svar, uanset om de ringer eller mailer, fortæller kontaktchefen.
Han kalder fejlen "yderst uheldig," men kan ikke stille andet op nu end at behandle folk ordentligt. Han har ikke officielt været i kontakt med Nokia om sagen, men "fik en god snak" med en Nokia-medarbejder, som selv havde modtaget mailen, og som derfor ringede.