Dell vil bruge sin direkte forretningsmodel og sin enorme volumen på pc-markedet til at blive en stor producent af forbrugerelektronik.
Dell offentliggør senere torsdag, amerikansk tid, en stribe nye produkter, og vedholdende forlydender i en række medier vil vide, at de blandt andet inkluderer et fladskærms-tv.
Det er i hvert fald en kendsgerning, at Dell - ligesom HP - har bedt om priser på fladskærmsfjernsyn hos taiwanske producenter.
Dell ventes også at præsentere en musikafspiller, og topchef Michael Dell lagde nye alen til spekulationerne, da han onsdag holdt tale på en konference i Boston. Han fastslog, at Dell er på vej med aftaler med musikbranchen.
- Vi har deltaget i mange arbejdsgrupper for at få aftaler med rettighedshavere og kunstnerne. Vi vil lave noget med musik, og jeg tror, at der er mulighed med film, sagde Michael Dell ifølge nyhedsbureauet Reuters.
Dells primære konkurrenceparameter bliver prisen, som det direkte salg til kunderne skal bringe ned under prisen for fladskærms-fjernsyn i butikkerne.
Analytikere, som Financial Times har talt med, siger, at det giver god mening for Dell at sælge fjernsyn. Analytikerne er dog ikke overbeviste om, at kunderne springer til. Fladskærms-fjernsyn er dyre, og de fleste vil gerne afprøve dem først, hvilket ikke er muligt på internet.