TDC i ny indholdsoffensiv

I fremtiden skal kampen om bredbåndskunderne kæmpes på indhold, mener TDC. Teleanalytiker siger god for ideen, men mener ikke, TDC kan levere varen alene, og det sætter gang i rygterne om et muligt køb af TV2.

TDC erkender nu, at kampen om bredsbåndskunderne skal vindes på indhold og ikke blot på den rene datatrafik..

I en kortfattet pressemeddelelse skriver TDC, at selskabet vil til at konkurrere på indhold.

- Udviklingen af indhold er der, hvor TDC også i fremtiden har til hensigt at differentiere sig fra konkurrenterne, siger Henning Dyremose i pressemeddelelsen.

Han begrunder den nye indholdsoffensiv med, at det er svært at konkurrere alene på levering af bredbånd.

- Bredbånd er det samme, uanset hvem der leverer det, lyder det fra Dyremose.

TDC vil selv og i partnerskab

Tiltaget kommer, efter selskabet af Folketinget er blevet tvunget til at fjerne visse gebyrer for anvendelse af det rå kobber og samtidig udvide dækningen til 98 procent af befolkningen.

TDC nævner blandt andet sit musiksite, et virtuelt fotoalbum for bredbåndskunderne, og spil-sitet Boomtown som en del af deres indholdstilbud.

TDC oplyser, at selskabet vil udvikle indhold alene og i partnerskab med andre.

Det vil da også kræve en diger indsats fra TDC at blive en stor indholdsleverandør, men det er den rigtige vej at gå, mener Torben Rune, direktør i Netplan og teleanalytiker.

- Netudbyderne bør lede efter andre måder at tjene penge på, for priserne på at flytte bits er stadig faldende - og indhold er ikke noget dårligt valg for TDC, siger han.

Samarbejde med TV-station

TDC har dog tidligere udtalt, at selskabet ikke ville producere indhold selv, og analytiker Mette Ahorlu hos IDC mener da heller ikke, at TDC vil blive en stor indholdsleverandør alene.

- Det ville være oplagt for TDC at lave en aftale med en TV-station om at levere indhold, siger Mette Ahorlu.

Men TDC?s pressemeddelelse lægger op til, at TDC selv skal udvikle indholdet, og netop derfor mener kilder i branchen, at TDC har planer om at købe TV2.

Og det ville ikke være nogen dårlig idé, mener Torben Rune.

- Hvis TDC skal være en stor indholdsleverandør kræver det både, at der er et bredt udvalg af medier, man kan kommunikere igennem. Men også, at der er et stort kvantum af indhold. Og der er TV2 jo stærke, så det er et godt bud, mener Torben Rune.

TDC ønsker ikke at kommentarer på rygterne om købet af TV2.

Event: Computerworld Summit 2026 - Aarhus

Digital transformation | Aarhus C

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 200 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i Aarhus viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

21. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

Huy Duc Nguyen

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S