TDC sælger forsikring mod ventetid

Hvis et lyn tager bredbåndsforbindelsen juleaften, skal nu også privatkunder kunne få igangsat fejlretningen inden for få timer, mener TDC. Eneste krav er, at kunderne indgår en serviceaftale med TDC.

Nye serviceaftaler rettet mod privatkunder betyder, at man kan omgås den gennemsnitlige ventetid på 40 timer for at få genoprettet sin telefonforbindelse hos TDC.

For 65 kroner om måneden lover teleselskabet, at det vil begynde fejlretningen inden for tre timer, også selvom familien Danmark sidder bænket om juleanden.

Vicedirektør Poul Erik Rasmussen mener, at tiden er kommet til at også private skal kunne sikre sig via serviceaftaler efterhånden som folk bliver mere afhængige af kommunikationsforbindelserne derhjemme.

- Der er kommet mange nye hjemmearbejdspladser, og derfor mener vi, at vi har et nyt forretningskoncept, siger han.

Højst 17 dage

Poul Erik Rasmussen har ingen ide om, hvor mange private, der vil betale forsikringssummen på mellem 15 og 65 kroner om måneden for at springe foran i køen, når der skal fejlrettes.

Har man ikke forsikret sig, er der dog stadig mulighed for at sætte ekspres på fejlretningen. Formedelst et engangsbeløb på 2.000 kroner går servicefolkene ligeledes i gang med fejlretningen inden tre timer.

TDC er bundet af aftaler med Telestyrelsen, som betyder, at 95 procent af alle fejlrettelser skal være igangsat inden for 84 timer. Aftalen gælder fra årsskiftet. Op til 99 procent skal være rettet inden 17 kalenderdage.




IT-JOB
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere