Artikel top billede

Når CIO'en køber it: Disse ting er vigtigst for ham

It-cheferne jongelerer ofte med store budgetter. Se her, hvad de finder vigtigst, når de er i markedet for at købe nye it-produkter.

Er det prisen, der er vigtigst, når CIO'erne køber hardware, software og konsulenthjælp?

Nej, ikke hvis man skal tro en undersøgelse, som pr- og kommunikations-virksomheden Burson-Marsteller har offentliggjort.

Her tæller leverandørens omdømme og produktkvalitet nemlig højest, når der skal købes it.

Burson-Marsteller har undersøgt, hvad 300 europæiske CIO'er går og tænker, når de skal træffe beslutninger om indkøb af it-udstyr.

Det allervigtigste er produktkvalitet, siger 60 procent af CIO'erne.

Leverandørens brand og omdømme er vigtigst, mener med 57 procent, og 57 procent svarer mest værdi for pengene.

Sociale medier er vigtige

Når det gælder omdømme, spiller sociale medier en større rolle for CIO'ens opfattelse af en leverandør, end man måske skulle tro.

Således siger en tredjedel af CIO'erne, at YouTube er en del af deres beslutningsproces, og 70 procent af it-beslutningstagerne ser sociale medier som meget eller ret værdifulde.

Brede medier vigtige

CIO'erne siger, at de stadig i overvejende grad danner deres indtryk af leverandørvirksomhederne fra de traditionelle medier.

Men det fremgår også af undersøgelsen, at 34 procent mener, at leverandørvirksomheders websites har stor betydning for indkøbsbeslutninger.

"Når omdømme spiller så vigtig rolle, er det et vink med en vognstang til it-leverandører om at fokusere deres kommunikation på, hvad der driver deres omdømme og opbygger deres brand. Ikke kun i forhold til fagmedier, men også på sociale platforme og deres egne websites," siger Jonas Rugaard, direktør i Burson-Marsteller.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Daxiomatic ApS
Salg, udvikling, implementering og servicering af software til ERP

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere