Disney afviser tilbud fra bredbåndsselskab

Disneys bestyrelse afviser at sælge selskabets aktier til kabel-tv- og bredbåndsudbyderen Comcast for 275 milliarder kroner. Bestyrelsen har fuld tillid til Disney-topchefen Michael Eisner, men vil ikke afvise et fremtidigt salg, hvis der kommer flere penge på bordet.

Walt Disney Companys bestyrelse afviste mandag et bud på 275 milliarder kroner fra tv- og internetudbyderen Comcast, der vil have fingre i Disney-koncernens parker, studier samt film- og tv-selskaber.

Disneys bestyrelse afviste blankt Comcasts tilbud og gav ved samme lejlighed udtryk for sin fulde støtte til topchefen Michael Eisner, der ellers har været beskyldt for ikke at have styr på koncernens økonomi.

- Bestyrelsen forventer, at selskabets nuværende struktur og strategi maksimerer aktionærernes udbytte, lyder det blandt andet i en pressemeddelelse udsendt af Disney.

Disney: Flere penge på bordet
Samtidig lader Disney dog en dør stå på klem for et salg til Comcast, da bestyrelsesmedlemmerne ikke lagde skjul på, at et højere bud kunne få dem på andre tanker.

- Vi vil skabe så stor værdi som muligt for vores aktionærer, så vi vil nøje overveje og vurdere de tilbud, vi får på vores aktier, lyder det fra Disney.

Afvisningen får da heller ikke Comcast, der har 21 millioner amerikanske kabel-tv-kunder og fem millioner bredbånds-internetkunder, til at trække følehornene til sig.

- Vi tror fortsat på, at vores tilbud repræsenterer et sundt og godt tilbud for både vores egne og Disneys aktionærer, oplyser Comcast i en meddelelse.

Comcast, der blandt andre har Microsofts Bill Gates i ejerkredsen, bød sidste uge 316 milliarder kroner for Disney, men tilbuddet er siden blevet udhulet, da tilbuddet faldt i Comcast-aktier, der siden er faldet i værdi på den amerikanske børs. I dag er Comcast-tilbuddet 275 milliarder kroner værd.

Annonceindlæg fra Computerworld

Danmark i den digitale frontlinje: Forsvaret skal genoprustes – også online

Danmark står i dag i en ny type konflikt – en, hvor grænsen mellem fysisk og digital krigsførelse for længst er udvisket.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil