Microsoft genovervejer sexet krammepude

En 160 cm lang krammepude med et tryk af en populær og letpåklædt kvindelig spilfigur er planlagt som en del af et fremstød for Xbox i Japan. Men Microsoft overvejer nu, om puden sender de rigtige signaler om selskabet.

Microsoft i Japan genovervejer lige nu, om selskabet skal gennemføre sin plan om at uddele store krammepuder med et tryk af en populær kvindelig spilfigur, den yppige 17-årige Kasumi fra spillet Dead or Alive.

Puderne skulle uddeles i forbindelse med et fremstød for Xbox-spilkonsollen, som ikke har solgt særlig godt i Japan.

Men nu er Microsoft gået i tænkeboks om, hvorvidt det er sundt for selskabets image at uddele kramme-modeller i kropsstørrelse af en mindre-årig i bikini.

? Vores hensigt med at inkludere denne ting er bare, at den type pude har stor appel til fans af spil-titlen. Det er ren promotion, men jeg er godt klar over, at der har været historier i pressen i udlandet, som har præsenteret visse misforståelser, lyder det lidt forblommet fra en kvindelig Microsoft-talskvinde, som ikke ønsker at give sit navn.

Manga med i seng

Ideen med at printe populære figurer på puder i fuld kropsstørrelse er ikke ny i Japan. De såkaldte "dakimakura" blev først introduceret i 1990'erne i forbindelse med manga-tegneseriestilen kultagtige status i landet som en måde, hvorpå fans kunne komme lidt tættere på deres tegnede idoler.

Puderne afbilder ikke sjældent storøjede småpiger i skoleuniform eller det bare ingenting, og ifølge Wired Magazine har visse japanere et mildest talt bizart forhold til disse sengekammerater.

Dead or Alive-serien er en de mest populære Xbox-titler.

Relevant link

http://www.gamepro.com/gamepro/famitsu/games/news/33309.shtml" target="_new">Se Kasumi-krammepuden her

Læses lige nu

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Industriens Pension har pr. 3. november 2025 ansat Morten Plannthin Lund, 55 år,  som it-driftschef. Han skal især beskæftige sig med it-drift, it-support og samarbejde med outsourcingleverandører. Han kommer fra en stilling som Head of Nordic Operations Center hos Nexi Group. Han er uddannet HD, Business Management på Copenhagen Business School. Han har tidligere beskæftiget sig med kritisk it-infrastruktur og strategiske it-projekter. Nyt job

    Morten Plannthin Lund

    Industriens Pension

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil