Artikel top billede

Så mange ansatte har IBM Danmark fyret

Det ellers hemmeligholdte tal om, hvor mange ansatte IBM i Danmark har fyret, er dukket op.

128 job.

Så mange danske IBM-ansatte er blevet fyret i den seneste fyringsrunde.

Det skriver det anerkendte amerikanske medie Bloomberg, der citeterer koordinator Lee Conrad fra Alliance@IBM for oplysningen.

IBM i Danmark har afvist at oplyse antallet af fyrede.

Det samme har fagforeningerne, fordi man, ifølge Finansforbundet, har aftalt at mørkægge tallet.

Men nu er det altså kommet frem alligevel. Alliance@IBM er en faglig forening, der følger IBM globalt.

Mikkelgaard-mail om fyringer

Du kan læse mere om, hvordan fyringsrunden foregik, her.

Administrerende direktør Lars Mikkelgaard-Jensen udsendte en mail om fyringsrunden, hvor de ramte fik tilbudt gode fratrædelsesvilkår ifølge Finansforbundet.

Sidste år fyrede IBM Danmark 170 mand.

Og igennem de seneste fem års tid er medarbejderreduktionen oppe på 1.500 ansatte.

Ifølge seneste regnskabstal er der 3.231 ansatte hos IBM Danmark.

IBM Danmark har ikke yderligere kommentarer til sagen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning 2021: Sæt automatisering og data på den strategiske dagsorden

Ved at anvende data på den korrekte måde, kan du og din virksomhed for alvor sætte skub i konkurrencen. Der ligger en værdifuld viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, markeder og meget andet i den data, der svæver rundt omkring os. Med den nyeste teknologi er det endda blevet nemmere at automatisere disse processer.

16. juni 2021 | Læs mere


Cloud giver dig fleksibilitet, skalerbarhed og agilitet – men hvordan håndterer man sikkerheden?

Cloudsikkerhed handler om effektiv orkestrering og automatisering for at muliggøre hurtig detektion af og reaktion på incidents. Det handler om at eliminere kompleksitet, det handler om at fortsat sikre smidighed og fleksibilitet. På dette seminar bliver du klogere på hvordan du planlægger, designer, implementerer og kører dit cybersikkerhedsprogram effektivt.

23. juni 2021 | Læs mere


Effektiv drift og support af applikationer i Dynamics 365 FO

Med Microsoft Dynamics 365 for Finance and Operations (FO) er forretningssystemet flyttet i skyen. Dermed er det slut med store opgraderingsprojekter, og virksomheder og organisationer skal i stedet være klar til løbende opdateringer, som sendes ud flere gange om året. Det kræver et særligt fokus på effektiv drift af applikationerne, hvis stabiliteten i applikationerne skal opretholdes og konkurrenceevnen bevares. I dette webinar bliver du inspireret til, hvordan du får mest muligt ud af din investering i Microsoft Dynamics 365 FO med en driftsaftale, så platformen udvikler sig sammen med din forretning.

24. juni 2021 | Læs mere






Premium
Pär Fors stempler ind som ny CEO hos NNIT: Her er hans første store opgaver som topchef
Mandag rykkede Pär Fors ind på hjørnekontoret hos NNIT. Efter 14 år med Per Kogut ved roret har den 55-årige svensker nu taget over. Med en masse international erfaring i rygsækken skal han nu tage konsulenthuset til næste niveau. "Når man er ny som mig, så kan man stille dumme spørgsmål. Det er en god mulighed, der ikke bør gå til spilde," siger han til Computerworld.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.