Apple udsender invitation: Apple Watch præsenteres (nok) 9. marts

Apple inviterer til ny forårs-præsentation, og der står formodentligt Apple Watch på menuen.

Artikel top billede

Da Apple i efteråret præsenterede sit smartwatch, Apple Watch, blev mange detaljer udeladt.

Vi fik ikke nogen fuld prisliste og heller ikke en lanceringsdag eller oplysninger om batteritiden.

Men torsdag aften inviterede Apple den amerikanske presse til en såkaldt "special event" 9. marts, hvor alle disse detaljer ventes at blive offentliggjort.

Læs også: Apples fantastiske fidus: Hvorfor kan rivalerne ikke gøre det samme?

Invitationen som ses herunder bærer Apples logo og teksten "Spring forward".

Indtil videre ved vi, at uret skal lades op dagligt, hvilket Tim Cook har bekræftet ved flere lejligheder.

Flere medier har ligeledes kunne berette, at batteritiden formodentligt ikke kan leve op til Apples egne ambitioner.

Derudover ved vi også, at uret vil blive sat til salg i løbet af april.

Men vi kender ikke den præcise dato, og vi har heller ikke fået nys om en eventuel dansk lanceringsdato. 

Guldudgave kan blive hundedyr

Ved præsentationen i september afslørede Apple, at den billigste udgave vil komme til at koste 349 dollar, hviket svarer til knap 2.300 kroner.

Men Apple afslørede ikke, hvad prisen kommer til at lyde på for de dyrere udgaver af uret. 

Den billigste udgave ventes at blive den såkaldte Sports-udgave i aluminium, men derudover kommer der to andre versioner. En udgave i stål og en såkaldt Edition-model i 18-karat guld. 

Guld-versionen ventes, at blive en særdeles dyr fornøjelse.

Tidligere har flere medier gættet på, at guld-uret vil få en startpris på omkring 30.000 kroner, mens den anerkendte Apple-blogger John Gruber for nylig har spekuleret i, at prisen kan blive væsentligt højere.

Han gætter på et prisskilt på omkring 10.000 dollar eller knap 65.000 kroner, hvilket er nogenlunde samme prisniveau som eksempelvis et Rolex-ur i guld.

Udover nyheder om uret vil Apple muligvis også løfte sløret for andre produkt-nyheder.

Eksempelvis ventes det, at Apple i løbet af året vil præsentere en helt ny Macbook Air med et tyndere og lettere design.

Læs også: 
Apples chefdesigner har lige afsløret syv detaljer om Apple Watch

Medie: Ny ultratynd Apple-bærbar på vej - så tynd at der ikke er plads til USB-stik

[b]Apple droppede banebrydende helse-funktioner i Apple Watch: Bliver langt fra så avanceret som planlagt

Apples fantastiske fidus: Hvorfor kan rivalerne ikke gøre det samme?
[/b]

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Conscia

    Få en hurtigere, billigere og mere sikker AI-rejse

    Slip for uforudsigelige omkostninger i skyen og opnå fuld datakontrol med en AI-pod, der samler al nødvendig infrastruktur i dit eget datacenter.

    Netcompany A/S

    Microsoft Operations Engineer

    Midtjylland

    Netcompany A/S

    Linux Operations Engineer

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Software Developer

    Midtjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil