Efter problemer med det mobile Dankort: Nu lover Nets, at løsningen snart fungerer optimalt

Nets føler sig overbevist om, at det mobile Dankort snart fungerer optimalt og får det store gennembrud på markedet.

Det mobile Dankort fra Nets, der er i hård konkurrence med ikke mindst MobilePay, har siden lanceringen sidste efterår været præget af problemer, men nu lover Nets, at løsningen snart er bedre.

Faktisk går Nets så langt med løfterne som at tale om, at det store gennembrud er lige om hjørnet.

"Vi er forsvindende tæt på," udtaler Brian Hulvi, direktør for Dankort-appen hos Nets, til Børsen.

Læs også: 4.650 danskere har stemt: Her er resultatet af afstemning om MobilePay, Apple Pay, det mobile Dankort og alle de andre løsninger

Ifølge avisen skyldes optimismen hos Nets blandt andet, at der er en ny og forbedret version af Android-appen på vej.

Samtidig vil Verifone, den største leverandør af betalingsterminaler, snart også understøtte det mobile Dankort.

"Vi er ret tæt på vendepunktet, hvor man kan bruge det mobile Dankort-app i 50-60 procent af forretningerne," siger Brian Hulvi til Børsen.

Den store udfordring for Nets og det mobile Dankort er dog, at MobilePay allerede har et solidt forspring her i Danmark.

Samtidig har it-giganten Apple også meddelt, at Apple Pay kommer til Danmark her inden årsskiftet.

Læs mere her:

Se videoen: Computerworld prøvekører Dankort på mobilen: "Var det ikke meningen, at det skulle være langt hurtigere at betale på den måde?"

4.650 danskere har stemt: Her er resultatet af afstemning om MobilePay, Apple Pay, det mobile Dankort og alle de andre løsninger





Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Tieto Denmark A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Årets CIO 2020

Siden 2006 har vi hvert år kåret Årets CIO - en pris der kaster lys over det fantastiske arbejde, der bliver gjort rundt omkring i de danske organisationer for at høste det store forretnings-potentiale, der kan drives ud af it og digitalisering.

01. december 2020 | Læs mere


Customer Experience 2021 - fokus på CX-strategi og teknologi til at forankre kundeoplevelsen

De gode kundeoplevelser er altafgørende for virksomheden, og netop derfor er det nødvendigt at have fokus på CX-strategi og teknologi, der kan være med til at forbedre kundeoplevelsen endnu mere. Det kræver tid og ressourcer, men det gavner hele virksomheden på lang sigt.

03. december 2020 | Læs mere


Træf det rigtige cloud-valg: Hør om mulighederne med hybrid- og multi-cloud

Vi kan ikke komme udenom, at cloud-teknologien bare vokser og vokser. Den giver adgang til store fordele for din virksomhed, men det kræver at virksomheden træffer strategiske, arkitektoniske og teknologiske vælg. Få indblik i, hvordan ud kan få sikkerhed, release cycles og andet til at gå op i en højere enhed.

09. december 2020 | Læs mere





mest debatterede artikler

Premium
Her er Microsofts planer med Windows for 2021: Pønser på fire nye versioner
Windows 10 vil udkomme i et væld af nye afskygninger i det kommende år. Få overblikket her.
Computerworld
Stein Bagger gør comeback i ny branche: "De lignede et mafiahold, førte sig frem som nyrige og plaprede løs om urealistiske drømme"
Stein Bagger har skiftet navn og fører sig nu frem i store biler i en helt ny branche, skriver en dansk avis.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan sælger du nemt IT-sikkerhed og backup som en service – og styrker din indtjening
Den klassiske forhandlermodel med salg af produkter er under pres. Som IT-forhandler er du enormt konkurrenceudsat og de kunder der køber, er ikke altid loyale. Den hårde konkurrence giver samtidig stærkt begrænsede margener. For kunden er det er mere besværligt købe produkter end det er at købe services og du risikerer derfor, at kunden smutter over til en nemmere og mere fleksibel løsning - det vil sige til nogen, der sælger services. Nøglen til vækst er ofte at påtage sig rollen som managed service provider. Her tilbyder du en pakke af services, der komplementerer primærproduktet og løser en udfordring for kunden – og styrker dit salg og din indtjening. Du opnår en løbende indtægt, en tættere relation til dine kunder og en fleksibilitet og skalerbarhed, som kun skyen kan tilbyde. Et oplagt eksempel er en kombination af salg af services som cyberbeskyttelse og backup. I denne hvidbog får du konkrete råd til, hvordan du kommer i gang med at optimere din forretningsmodel.