Artikel top billede

(Foto: Line Thit Klein)

TDC drejer nøglen om på Plenti - alle kunder tvangs-overflyttes til Telmore

TDC lukker og slukker for discount-selskabet Plenti, som selskabet købte for blot seks måneder siden. Alle kunder bliver nu tvangsflyttet til Telmore.

Blot et halvt år efter, at TDC købte det danske mobilselskab Plenti for 74 millioner kroner er det slut: TDC lukker og slukker for Plenti som selvstændigt mobilselskab.

Plentis omkring 90.000 kunder tvangsflyttes med lukningen over i TDC’s andet discount-mobilselskab, Telmore.

“Alle Plentis kunder bliver automatisk overført til deres nye mobilselskab og allerede i dag, 14. februar, får alle kunder en mail, der informerer dem om overgangen,” meddeler TDC.

Plenti lukkes formelt 18. marts, hvor selskabets aktiviteter, medarbejdere og kunder bliver en del af Telmore.

Ifølge TDC skal ‘kunderne ikke selv gøre noget aktivt’ i forbindelse med lukningen af Plenti. De vil automatisk blive overført til Telmore, der altså vil få en overordentlig solid tilgang af nye kunder i løbet af foråret.

Ifølge TDC har kunderne hos de to selskabet mange fællesstræk - blandt andet når det gælder dataforbrug og lignende.

“Kunderne hos Plenti og Telmore har flere fællestræk, og der er derfor klare fordele ved at lægge de to brands sammen. Plenti-kunderne får fortsat fri data på Danmarks bedste netværk, og Telmore Musik bliver en del af underholdningspakken,” lyder det fra TDC.

Telmore-direktør Jens Grønlund peger på, at de to selskaber sammenlagt som ‘én enhed kan både udvikle bedre produkter og give alle en endnu bedre kundeoplevelse.’

Grundlagt i 2016 - og solgt hurtigt derefter

Ifølge TDC er Plentis generelt storforbrugere af data.

“Efter skiftet til TDC Groups netværk er dataforbruget i gennemsnit steget næsten 40 procent. Vi havde bestemt forventet, at forbruget ville stige, men at det er sket så hurtigt og så meget, er vi selvfølgelig glade for, da det betyder, at kunderne allerede har opdaget fordelene ved at være på landets bedste mobilnet,” som det lyder fra Jens Grønlund.

Plenti blev grundlagt i 2016 af de to mobil-iværksættere Peter Mægbæk og Morten Strunge. 

Peter Mægbæk har tidligere været med til at etablere Fullrate (købt af TDC i 2009), mens Morten Strunge stod bag Onfone (købt af TDC i 2011 for 300 millioner kroner).

Plenti debuterede på telemarkedet i marts 2016 med et pakkeprodukt og fri data. 

Relativt hurtigt formåede selskabet at skrabe en god portion kunder ind. Målsætningen var at nå op på 100.000 kunder inden for de første to år, hvilket næsten lykkedes, da TDC købte selskabet i efteråret 2017. 

Det kan du læse mere om her: TDC køber Plenti og de 90.000 mobilkunder for stort millionbeløb

Plenti nåede ikke at tjene penge, men brændte derimod store summer af på hurtigt at opbygge en stor kunde-base.

TDC's køb af Plenti blev iøvrigt dengang rost af markeds-analytikeren Morten Imsgard.

Det kan du læse mere om her: Ekspert ikke i tvivl: TDC rammer plet med købet af Plenti - derfor står TDC nu langt stærkere.

Læs også:

Tre vigtige pointer om TDC's køb af Plenti: Hver mobilkunde har kostet 822 kroner 

Hård kamp om de danske mobilkunder: Sådan går det TDC, Telenor, Telia og 3

Peter Mægbæk har solgt både Fullrate og Plenti til TDC: "Jeg skal prøve noget nyt, der er svært og udfordrer mig"




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Produktion 2.0: Drift og sikkerhed når der går IT i OT

Moderne produkter skal have mere end strøm for at fungere – og deres navlestreng skal ikke klippes når de forlader fabrikshallen. På denne konference kan du derfor lære mere om hvordan du får etableret det sikre setup når der går IT i OT.

23. februar 2023 | Læs mere


MS Power Platform

Bliv inspireret til, hvordan du kan gribe mulighederne via Microsofts Power Platform og Power Apps gennem oplæg om og demonstrationer af, hvordan danske virksomheder anvender mulighederne. Eksempelvis ved at visualisere og dele data med Power BI, tilpasse, digitalisere workflows med Power Apps samt automatisere workflows mellem services med Power Automate.

28. februar 2023 | Læs mere


Customer Experience - sådan får du glade og loyale kunder

En dyb og relevant indsigt i dine kunders behov, ageren og navigeren er med til at skabe den bedste kundeoplevelse. Det kræver mange data, og det er afgørende at virksomhederne har det rette setup og viden om dataindsamling og dataanalyse. Deltag på dette semirnår og bliv klogere på de store aktuelle muligheder som data, software og ny innovation skaber inden for customer experience.

01. marts 2023 | Læs mere