TDC drejer nøglen om på Plenti - alle kunder tvangs-overflyttes til Telmore

TDC lukker og slukker for discount-selskabet Plenti, som selskabet købte for blot seks måneder siden. Alle kunder bliver nu tvangsflyttet til Telmore.

Blot et halvt år efter, at TDC købte det danske mobilselskab Plenti for 74 millioner kroner er det slut: TDC lukker og slukker for Plenti som selvstændigt mobilselskab.

Plentis omkring 90.000 kunder tvangsflyttes med lukningen over i TDC’s andet discount-mobilselskab, Telmore.

“Alle Plentis kunder bliver automatisk overført til deres nye mobilselskab og allerede i dag, 14. februar, får alle kunder en mail, der informerer dem om overgangen,” meddeler TDC.

Plenti lukkes formelt 18. marts, hvor selskabets aktiviteter, medarbejdere og kunder bliver en del af Telmore.

Ifølge TDC skal ‘kunderne ikke selv gøre noget aktivt’ i forbindelse med lukningen af Plenti. De vil automatisk blive overført til Telmore, der altså vil få en overordentlig solid tilgang af nye kunder i løbet af foråret.

Ifølge TDC har kunderne hos de to selskabet mange fællesstræk - blandt andet når det gælder dataforbrug og lignende.

“Kunderne hos Plenti og Telmore har flere fællestræk, og der er derfor klare fordele ved at lægge de to brands sammen. Plenti-kunderne får fortsat fri data på Danmarks bedste netværk, og Telmore Musik bliver en del af underholdningspakken,” lyder det fra TDC.

Telmore-direktør Jens Grønlund peger på, at de to selskaber sammenlagt som ‘én enhed kan både udvikle bedre produkter og give alle en endnu bedre kundeoplevelse.’

Grundlagt i 2016 - og solgt hurtigt derefter
Ifølge TDC er Plentis generelt storforbrugere af data.

“Efter skiftet til TDC Groups netværk er dataforbruget i gennemsnit steget næsten 40 procent. Vi havde bestemt forventet, at forbruget ville stige, men at det er sket så hurtigt og så meget, er vi selvfølgelig glade for, da det betyder, at kunderne allerede har opdaget fordelene ved at være på landets bedste mobilnet,” som det lyder fra Jens Grønlund.

Plenti blev grundlagt i 2016 af de to mobil-iværksættere Peter Mægbæk og Morten Strunge. 

Peter Mægbæk har tidligere været med til at etablere Fullrate (købt af TDC i 2009), mens Morten Strunge stod bag Onfone (købt af TDC i 2011 for 300 millioner kroner).

Plenti debuterede på telemarkedet i marts 2016 med et pakkeprodukt og fri data. 

Relativt hurtigt formåede selskabet at skrabe en god portion kunder ind. Målsætningen var at nå op på 100.000 kunder inden for de første to år, hvilket næsten lykkedes, da TDC købte selskabet i efteråret 2017. 

Det kan du læse mere om her: TDC køber Plenti og de 90.000 mobilkunder for stort millionbeløb

Plenti nåede ikke at tjene penge, men brændte derimod store summer af på hurtigt at opbygge en stor kunde-base.

TDC's køb af Plenti blev iøvrigt dengang rost af markeds-analytikeren Morten Imsgard.

Det kan du læse mere om her: Ekspert ikke i tvivl: TDC rammer plet med købet af Plenti - derfor står TDC nu langt stærkere.

Læs også:

Tre vigtige pointer om TDC's køb af Plenti: Hver mobilkunde har kostet 822 kroner 

Hård kamp om de danske mobilkunder: Sådan går det TDC, Telenor, Telia og 3

Peter Mægbæk har solgt både Fullrate og Plenti til TDC: "Jeg skal prøve noget nyt, der er svært og udfordrer mig"


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Tieto Denmark A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Content management: Optimér din digitale tilstedeværelse på tværs af platforme

Et velfungerende CMS-system er fundamentet under enhver organisations digitale tilstedeværelse. Med det rigtige CMS kan du øge effektiviteten, få bedre kontakt til dine kunder og medarbejdere og optimere mange processer. På dette formiddagsseminar får du præsenteret nogle af de bedste CMS-løsninger i markedet lige nu.

22. august 2018 | Læs mere


Infrastruktur – on premise, outsourcing eller cloud?

Det er vigtigere end nogensinde at have et stabilt, effektivt og sikkert it-driftsmiljø. Hør om de nyeste teknologier og løsninger. Hør også om de nyeste cloudløsninger der muliggør Infrastruktur as a Service (IaaS), samt mulighederne for outsourcing. På det gratis formiddagsseminar bliver du klædt på til at træffe de afgørende beslutninger om fremtidens infrastruktur i din virksomhed.

23. august 2018 | Læs mere


GDPR fire måneder efter ikrafttræden: Få styr på processerne – de næste skridt

På dette seminar får du bud på, hvor du kan finde de skjulte proces-fordele ved at være GDPR-compliant. Og hvordan du får fikset de mest kritiske GDPR-mangler lige nu.

29. august 2018 | Læs mere






Premium
Sådan afgør Lyngby Taarbæk Kommune valget mellem Schultz og KMD: "Der er ingen tvivl om, at det vil være allernemmest bare at blive hos KMD"
Interview: Kampen om at levere det nye fagsystem til Lyngby Taarbæk Kommunes jobcenter står mellem Schultz og KMD, efter KMD har opsagt den nuværende kontrakt tre måneder før tid. Læs her hvordan Lyngby Taarbæk Kommune beslutter sig for, hvilket af de to nye systemer kommunen skal bruge fra årsskiftet.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
It-fagforbund rasler med sablerne over for IBM: Kræver overenskomst til 300 fyringstruede KMD-medarbejdere
It-fagforbundene Prosa og HK kræver nu, at de 300 fyringstruede KMD-medarbejdere, der den 1. oktober bliver virksomhedsoverdraget til IBM, bliver sikret med en overenskomst. Hvis kravene ikke bliver efterkommet, kan det ende med en faglig tvist, lyder det fra Prosa.
White paper
Ny undersøgelse: Service er nøglen til øget omsætning i den digitale fremtid
Service bliver en vigtigere og vigtigere del af din virksomheds succes fremadrettet, og i dette whitepaper kan du blive klogere på hvordan du kommer i gang med at implementere intelligente serviceløsninger. Undersøgelsen der er udført af Salesforce, fortæller blandt andet at hele 92% af alle adspurgte ledere vil have deres organisation til at adaptere servicestrategier, for bedre at kunne reflektere kundens ønsker og behov. Læs dette og meget mere nu, ved at downloade vores gratis whitepaper.