Artikel top billede

TDC drejer nøglen om på Plenti - alle kunder tvangs-overflyttes til Telmore

TDC lukker og slukker for discount-selskabet Plenti, som selskabet købte for blot seks måneder siden. Alle kunder bliver nu tvangsflyttet til Telmore.

Blot et halvt år efter, at TDC købte det danske mobilselskab Plenti for 74 millioner kroner er det slut: TDC lukker og slukker for Plenti som selvstændigt mobilselskab.

Plentis omkring 90.000 kunder tvangsflyttes med lukningen over i TDC’s andet discount-mobilselskab, Telmore.

“Alle Plentis kunder bliver automatisk overført til deres nye mobilselskab og allerede i dag, 14. februar, får alle kunder en mail, der informerer dem om overgangen,” meddeler TDC.

Plenti lukkes formelt 18. marts, hvor selskabets aktiviteter, medarbejdere og kunder bliver en del af Telmore.

Ifølge TDC skal ‘kunderne ikke selv gøre noget aktivt’ i forbindelse med lukningen af Plenti. De vil automatisk blive overført til Telmore, der altså vil få en overordentlig solid tilgang af nye kunder i løbet af foråret.

Ifølge TDC har kunderne hos de to selskabet mange fællesstræk - blandt andet når det gælder dataforbrug og lignende.

“Kunderne hos Plenti og Telmore har flere fællestræk, og der er derfor klare fordele ved at lægge de to brands sammen. Plenti-kunderne får fortsat fri data på Danmarks bedste netværk, og Telmore Musik bliver en del af underholdningspakken,” lyder det fra TDC.

Telmore-direktør Jens Grønlund peger på, at de to selskaber sammenlagt som ‘én enhed kan både udvikle bedre produkter og give alle en endnu bedre kundeoplevelse.’

Grundlagt i 2016 - og solgt hurtigt derefter

Ifølge TDC er Plentis generelt storforbrugere af data.

“Efter skiftet til TDC Groups netværk er dataforbruget i gennemsnit steget næsten 40 procent. Vi havde bestemt forventet, at forbruget ville stige, men at det er sket så hurtigt og så meget, er vi selvfølgelig glade for, da det betyder, at kunderne allerede har opdaget fordelene ved at være på landets bedste mobilnet,” som det lyder fra Jens Grønlund.

Plenti blev grundlagt i 2016 af de to mobil-iværksættere Peter Mægbæk og Morten Strunge. 

Peter Mægbæk har tidligere været med til at etablere Fullrate (købt af TDC i 2009), mens Morten Strunge stod bag Onfone (købt af TDC i 2011 for 300 millioner kroner).

Plenti debuterede på telemarkedet i marts 2016 med et pakkeprodukt og fri data. 

Relativt hurtigt formåede selskabet at skrabe en god portion kunder ind. Målsætningen var at nå op på 100.000 kunder inden for de første to år, hvilket næsten lykkedes, da TDC købte selskabet i efteråret 2017. 

Det kan du læse mere om her: TDC køber Plenti og de 90.000 mobilkunder for stort millionbeløb

Plenti nåede ikke at tjene penge, men brændte derimod store summer af på hurtigt at opbygge en stor kunde-base.

TDC's køb af Plenti blev iøvrigt dengang rost af markeds-analytikeren Morten Imsgard.

Det kan du læse mere om her: Ekspert ikke i tvivl: TDC rammer plet med købet af Plenti - derfor står TDC nu langt stærkere.

Læs også:

Tre vigtige pointer om TDC's køb af Plenti: Hver mobilkunde har kostet 822 kroner 

Hård kamp om de danske mobilkunder: Sådan går det TDC, Telenor, Telia og 3

Peter Mægbæk har solgt både Fullrate og Plenti til TDC: "Jeg skal prøve noget nyt, der er svært og udfordrer mig"




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere