Artikel top billede

Her er de otte mest værdifulde varemærker i verden: Alle er tech-virksomheder

Amazon har verdens mest værdifulde varemærke. Det viser en ny liste, der rangerer verdens 500 mest værdifulde varemærker

Teknologivirksomheder har de mest værdifulde varemærker i verden.

Det fremgår af en rapport fra den strategi- og analyse-virksomheden Brand Finance, der hvert år rangerer de 500 mest værdifulde brands i verden.

På Brand Finances helt nye liste indtager Amazon førstepladsen, mens Apple indtager andenpladsen og Google kommer ind på en tredjeplads.

På de efterfølgende pladser finder vi Samsung og Facebook.

Vi skal helt ned på 9. plads for at finde supermarkedskæden Walmart, som det højest-placerede ikke-teknologi-relaterede selskab.

Det er første gang at Amazon indtager den øverste plads på listen. Sidste år indtog Google førstepladsen, mens Amazon var placeret på en tredjeplads.

Apple har fastholdt sin andenplads de to sidste år.  

Listens top 10 ser således ud:

1. Amazon - brandværdi: 150,8 milliarder dollar.
2. Apple - brandværdi: 146,3 milliarder dollar.
3. Google - brandværdi: 120,9 milliarder dollar.
4. Samsung - brandværdi: 92,3 milliarder dollar.
5. Facebook - brandværdi: 89,7 milliarder dollar.
6. AT&T - brandværdi: 82,4 milliarder dollar.
7. Microsoft - brandværdi 81,2 milliarder dollar.
8. Verizon - brandværdi: 62,8 milliarder dollar.
9. Walmart - brandværdi 61,5 milliard dollar.
10. ICBC - brandværdi 59,2 milliarder dollar.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Tieto Denmark A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Summit 2021

En moderne digital vindervirksomhed bringer nye teknologier i spil, skaber digital innovation, udnytter data som styringsværktøj og ser verden som én stor markedsplads. Men succes kræver, at du ved, hvor den dyre teknologi kan gøre den største forskel i forretningen. Den kræver, at du ved i hvilken retning den øgede politiske regulering af teknologi og data bevæger sig hen. Og den succes kræver, at du kan udnytte teknologien til at automatisere og skalere til gavn for bundlinjen og budgettet.

26. oktober 2021 | Læs mere


CIO Trends 2021: Sådan ser teknologiradaren ud hos Danmarks bedste CIOs

Teknologien i virksomheder spiller i den grad en større og større rolle, hvor vi er nødt til at stille endnu større krav til, hvordan vi udnytter den, og hvilke muligheder den giver. Spørgsmålet er dog, hvordan man formår at lede en virksomhed, der konstant skal forholde sig til teknologiens forandringer.

16. november 2021 | Læs mere


How to Sikkerhed: Awareness, email fraud og phishing

Man kan aldrig vide sig sikker, for uanset hvor godt man sikrer sig mod hackerangreb og anden svindel, vil hacker næsten altid være et skridt foran. De går efter organisationernes svageste led i håbet om at kunne snyde sig til data, penge eller andet værdifuldt. Få derfor konkrete bud på, hvordan du kan gribe opgaven an og understøtte et effektivt awareness-niveau i din organisation med enkel, men velfungerende, teknologi.

17. november 2021 | Læs mere