Martin Thorborg om sin nye tilværelse som lønmodtager: "Det er gået helt outstanding - selv om konference-opkaldene er røvsyge"

Martin Thorborg er blevet løndmodtager og er overrasket over, hvor let det er at vænne sig til livet med fast løn. Han er dog stadig lidt involveret i startups. "Når der går for meget corporate i den, kan jeg altid tage ind til dem og bruge en eftermiddag blandt cola-flasker og pizza-æsker," siger han.

Premium Kun for abonnenter
"Jeg ser det som frugten af fem års hårdt arbejde. Nu skal vi ikke længere tænke på likviditeten, eller på om der er råd til lønningerne i næste måned. I stedet har vi friheden til at tænke endnu mere langsigtet."

Sådan siger Martin Thorborg, Danmarks måske mest kendte it-iværksætter, om det faktum, at han nu er blevet lønmodtager.

Sidste år i februar solgte han sin virksomhed Dinero til den norske koncern Visma.

Og for nylig høstede han efter ét års ansættelse som administrerende direktør i Dinero sin earn-out-bonus. 

Læs også: Martin Thorborg vil hænge dårlige betalere ud - men persondataloven volder problemer: "Det er min ultimative våde drøm"

Landskendt som iværksætter
Martin Thorborg blev i 1990'erne landskendt som en af stifterne af den danske søgemaskine Jubii,og efterfølgende har han blandt andet været med til at stifte virksomhederne Spamfighter, Ageras og iværksætterportalen Amino.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Dansk universitet lukker it-uddannelse efter krav om færre udenlandske studerende: “Det er i høj grad et tilbageskridt”

0 Premium-indhold

Dansk gymnasie med overraskende ny linje - nu kan du blive student med speciale i Apple

0 Premium-indhold

Virkeligheden kalder på en ny generation af offentlig it-udvikling - med fokus på brugerne og ikke nulfejlskultur og kravspecifikationer

0 Premium-indhold

Sådan får dansk hacker adgang til virksomheders netværk: “Jeg bruger stort set ikke nogen automatiserede værktøjer, men bevæger mig stille og roligt ind i systemlandskabet"

0 Premium-indhold

IBM kommer med kortfattet kommentar: "Vi påtænker at nedlægge cirka 90 stillinger"


Premium
Dansk universitet lukker it-uddannelse efter krav om færre udenlandske studerende: “Det er i høj grad et tilbageskridt”
Aalborg Universitet har meddelt at man lukker i alt syv uddannelser, herunder en it-uddannelse hvor undervisningen idag foregår på engelsk. “Det er i høj grad et tilbageskridt,” lyder det fra IT-Branchen til Computerworld.
Computerworld
Yousee varsler prisstigninger på op til 36 procent - skal være med til at finansiere fiber-udrulning
Yousee varsler prisstigninger på både tv-pakker og bredbånd. Pengene skal blandt andet være med til finansiere fiber-investeringer.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Manden bag Stack Overflow til softwareudviklere og folk i it-branchen: Disse ting skal du lære, hvis du vil undgå at blive tromlet totalt
Interview: Manden bag Stack Overflow og Trello har en opsang til folk i it-branchen. Her er de kompetencer, som du bare skal tilegne dig nu.
White paper
Millennials – Kommuniker med den nye generation
Mange virksomheder har en stor udfordring når det gælder Millennials. De er online hele tiden, har sociale medier som omdrejningspunktet i deres hverdag, og har meget høje forventninger til god service. De vægter værdier som tilgængelighed, hurtighed og kontinuitet meget højt, og det skal afspejle sig i den service I som virksomhed yder dem. Det er en del virksomheder slet ikke forberedte på. I dette whitepaper gennemgår vi, hvordan du skal gøre for at kommunikere med den nye generation.