Artikel top billede

(Foto: Povl D. Rasmussen)

Sundhedsplatformen har fået antallet af behandlinger til at falde med 10 procent i Region Sjælland

Sygehusene i Region Sjælland behandler 10 procent færre patienter, efter Sundhedsplatformen er blevet indført.

Region Sjælland har haft en nedgang i sygehus-aktiviteten på 10 procent, efter regionen har igangsat Sundhedsplatformen.

Sådan lyder meldingen til Version2 fra formanden for den politiske styregruppe for Sundhedsplatform, SF’eren Tina Boel,

Hun siger til Version2, at der ikke er nogen melding om, hvor længe ‘vi skal finde os i sådan en tilstand.’

“Det virker som om, at vi kan forvente, at der i hvert fald går to til tre år,” siger hun til Versio2.

Region Sjælland tændte for Sundhedsplatformen i slutningen af november i fjor.

Dengang meddelte regionen, at den godt var klar over, at platformen ville komme til at ‘give udfordringer.’

“Når det er sagt, tror vi også på, at Sundhedsplatformen er den rigtige løsning til fremtidens sundhedsvæsen. Det handler om større patientinddragelse, endnu bedre patientsikkerhed, bedre behandling og mere konkret forskning i nye sygdomme,” lød det dengang fra regionen.

Sundhedsplatformen er herhjemme længst fremme i Region Hovedstaden, hvor det nye system er blevet mødt med omfattende kritik siden implementeringen.

Også her har der været meldinger om, at ventelisterne er blevet længere som direkte følge af systemet.

Det kan du læse mere om her: Hovedstads-hospital: Problemer med Sundhedsplatformen langt større end ventet: Ventelister er vokset.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere


Sådan styrker du din forsyningskæde gennem digitalisering

I dette webinar bygger CGI's eksperter bro mellem de overordnede, strategiske aspekter af den digitale værdikæde og mere konkret de nye muligheder, Intelligent Order Management til Microsoft Dynamics 365 FO byder på.

09. december 2021 | Læs mere