Artikel top billede

(Foto: Computerworld / Niels de Boissezon)

Partier har brugt millioner af kroner på Facebook under valgkampen

De politiske partier har brugt millioner af kroner på Facebook under valgkampen.

Næsten alle de politiske partier har købt annoncer på Facebook i løbet ade seneste 30 dage, hvor de samlet har investeret godt 2,7 millioner kroner det sociale medie, skriver TV 2.

Venstre, Konservative og Socialdemokratiet har hver især købt annoncer på Facebook for omkring en halv million kroner.

Venstre er topscorer med 644 indkøbte annoncer for i alt 624.000 kroner fulgt af Konservative, der har købt annoncer på Facebook for 511.000 kroner.

Kun Stram Kurs har ikke købt annoncer på Facebook under valgkampen, fremgår det.

Hertil kommer muligvis de beløb, som de enkelte kandidater selv har købt annoncer for via partiet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cyber Briefing

Computerworld giver dig hver måned 30 minutter med de nyeste cybertrusler, konkrete angreb og brugbare råd. Få indsigt i AI og sikkerhed, compliance, risikovurdering og forsvarsstrategier. Tilmeld dig næste Cyber Briefing nu.

14. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025: Her er truslerne – og sådan beskytter du dine kritiske data

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

19. august 2025 | Læs mere


Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere