Partier har brugt millioner af kroner på Facebook under valgkampen

De politiske partier har brugt millioner af kroner på Facebook under valgkampen.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld / Niels de Boissezon)

Næsten alle de politiske partier har købt annoncer på Facebook i løbet ade seneste 30 dage, hvor de samlet har investeret godt 2,7 millioner kroner det sociale medie, skriver TV 2.

Venstre, Konservative og Socialdemokratiet har hver især købt annoncer på Facebook for omkring en halv million kroner.

Venstre er topscorer med 644 indkøbte annoncer for i alt 624.000 kroner fulgt af Konservative, der har købt annoncer på Facebook for 511.000 kroner.

Kun Stram Kurs har ikke købt annoncer på Facebook under valgkampen, fremgår det.

Hertil kommer muligvis de beløb, som de enkelte kandidater selv har købt annoncer for via partiet.

Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

It-løsninger | København V

Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

27. maj 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird

Circle Of Bytes ApS har pr. 1. maj 2025 ansat Jeanette Kristiansen som Account Manager. Hun skal især beskæftige sig med at opbygge og styrke relationer til kunder og samarbejdspartnere, samt sikre det rette match mellem kunder og konsulenter. Nyt job

Jeanette Kristiansen

Circle Of Bytes ApS

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil