Partier har brugt millioner af kroner på Facebook under valgkampen

De politiske partier har brugt millioner af kroner på Facebook under valgkampen.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld / Niels de Boissezon)

Næsten alle de politiske partier har købt annoncer på Facebook i løbet ade seneste 30 dage, hvor de samlet har investeret godt 2,7 millioner kroner det sociale medie, skriver TV 2.

Venstre, Konservative og Socialdemokratiet har hver især købt annoncer på Facebook for omkring en halv million kroner.

Venstre er topscorer med 644 indkøbte annoncer for i alt 624.000 kroner fulgt af Konservative, der har købt annoncer på Facebook for 511.000 kroner.

Kun Stram Kurs har ikke købt annoncer på Facebook under valgkampen, fremgår det.

Hertil kommer muligvis de beløb, som de enkelte kandidater selv har købt annoncer for via partiet.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job