Der er særligt én ting, der kan få de danske it-folk til at skifte job (og det er ikke lønnen)

Hvad skal der mon til at få dig eller dine kolleger til at skifte job? Det giver en ny analyse svar på. Ikke overraskende viser den, at løn er vigtigt, men der er dog én specifik ting, der er vigtigere end lønnen og alle andre parametre.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Få indsigt i hvilke ting, der kan få de danske it-folk til at skifte job
  • Blive klogere på, hvordan de danske it-folks prioriteter ændre sig, når de er utilfredse
  • Få en dansk headhunters bud på, hvilke omstændigheder der gør, at folk vælger at takke ja til et jobtilbud
  • Få svaret på, hvilke egenskaber en god leder bør have ifølge de danske it-folk
787
4 min
Der er rift om de danske it-folk, og derfor kan det være svært for arbejdsgiverne at holde på medarbejderne.

Men hvad er det, der får folk til at droppe deres nuværende job og søge nye græsgange?

En ny undersøgelse fra Computerworld og Computerworld it-jobbank viser, at der særligt er én ting, der kan få folk til at forlade deres nuværende arbejdsplads.

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 295kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 2.195 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Her kunne laptop-producenterne altså bare i den grad tage ved lære af mobil-producenterne

0 Premium-indhold

Siger farvel til Proshop - her er topchef Ivan Jæger Christiansens nye job: "Det kan godt være, det er verdens mest åndssvage beslutning, men det føles virkelig godt"

0 Premium-indhold

Sådan har Matas fået den digitale tilstedeværelse til at eksplodere på tre år

0 Premium-indhold

Frank Rasmussen stopper som direktør for trafik-appen Hopper: "Jeg har valgt at træde af som direktør"

0 Premium-indhold

Kåring som Danmarks bedste Microsoft-partner tog fusen på Delegate: "Vi står der som tre skoleelever. Det var helt uventet og enormt sjovt"


Computerworld
Biden sender skjult besked til kode-folket: "Hvis du læser dette, har vi brug for din hjælp”
En stående invitation er blevet opdaget i kildekoden på Det Hvide Hus' hjemmeside. Men den er kun til de eksperter, der selv kan finde den.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.