TDC afviser syltning af kundeklager

Teleselskabet TDC går nu i offensiven mod CBB Mobil, som har anklaget TDC for bevidst at sylte sagerne, når kunder skifter væk fra TDC. Ifølge TDC skyldes eventuelle problemer et besværligt system for nummerportering.

TDC afviser nu i en pressemeddelelse blankt, at selskabet sylter kundernes sager, når de vil skifte væk til et billigere mobilselskab.

Sådan har de skarpe anklager ellers lydt fra blandt andet mobilselskabet CBB Mobil, hvor direktør Teddy Petersen mener, at over halvdelen af alle de fuldmagter, CBB sender til TDC, ikke når frem.

Ifølge TDC skyldes eventuelle manglende fuldmagter, at den faste procedure for flytning af et mobilnummer fra et selskab til et andet er svær at styre.

Problemet er ifølge TDC, at proceduren kræver en blanding af en skriftlig fuldmagt og en elektronisk sagsbehandling.

TDC stiller samtidig spørgsmålstegn ved det store antal fuldmagter, som ifølge CBB Mobil forsvinder ud i det blå.

Teleselskabet kan ikke adskille Sonofon fra CBB Mobil, så en foreløbig analyse viser, at TDC siden september har modtaget i alt 6.515 forespørgsler fra kunder, der ville flyttes fra TDC's mobilnet til Sonofon eller CBB Mobil.

Ud af de godt 6.515 forespørgsler er 307 blevet afvist med oplysninger om, at fuldmagter mangler.

Ifølge CBB Mobil er det 226 ud af 400 gange om ugen, at en fuldmagt forsvinder.

TDC vil derfor have CBB Mobil til at fremsende dokumentation for påstandene.

Det tidligere telemonopol kritiserer samtidig CBB Mobil for ikke at deltage i branchens faste forum Projektledergruppen, hvor selskaberne løbende diskuterer procedurerne for nummerflytning.

Her diskuteres det blandt andet at afskaffe kravet om fuldmagter mod at indføre stikprøver eller brugen af digital signatur.

TDC har trods afvisningen af klagen fra CBB Mobil alligevel igangsat en intern undersøgelse, som skal vise, om der findes flaskehalse i behandlingen af sager.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
ERP-trends 2024

Bliv derfor inspireret til, hvordan du kan optimere dine systemer og processer når af nogle af de fremmeste eksperter på ERP-markedet dele deres iagttagelser af det aktuelle marked og vurderinger af, hvad vi har i vente de kommende 3-5 år. Vi sætter også fokus på, hvordan udviklingen kommer til at påvirke din organisation, hvordan du bedst forbereder og planlægger ERP-indsatsen og om, hvilke faldgruber du skal være opmærksom på.

02. maj 2024 | Læs mere


Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere