Uenighed om køb af kritiseret webhotel

<B STYLE="color:#C8000A;font-size:12px"> Webhoteller:</b> Den nye indehaver af webhotellet Adactive fik en stribe utilfredse kunder og et mangelfuldt kundekartotek med i købet, da han overtog virksomheden. Den tidligere indehaver Michael Lykke Jeppesen kan ikke se noget problem i handlen.

Webhotellet Adactive blev i april overtaget af virksomheden Devino ApS. Det er både den tidligere og nuværende indehaver enige i.

De to parter er også enige om ikke at offentliggøre prisen på handlen, men her slutter den fælles udlægning af sagen. Begge mener eksempelvis, at det er modparten, der nægter at svare på henvendelser.

- Vi har overtaget et kundekartotek med mange mangler fra Adactive. Antallet af reelle kunder i kartoteket ligger eksempelvis et godt stykke fra det, vi har fået oplyst af den tidligere indehaver, siger Lars Lykke Andersen, der er direktør i Devino ApS.

Intet problem

Den tidligere indehaver Michael Lykke Jeppesen kan ikke se, at der skulle være et problem i handlen.

- Kundekartoteket og de øvrige systemer er i orden, og jeg har forklaret, hvordan det hele fungerer, siger Michael Lykke Jeppesen.

Han tilføjer, at antallet af kunder altid vil være svingende på webhoteller, og at det derfor kan være svært at opgøre det nøjagtige antal.

Kunder på vej væk

Den nye indehaver af Adactive, Lars Lykke Andersen, anslår, at der i dag er færre end 800 reelle kunder på webhotellet.

Der er et langt højere antal kunder opført i kartoteket, men mange har angiveligt allerede opsagt deres aftaler eller er på vej væk.

- Vi er ved at gennemgå kunderne én for én. De, der stadig har deres hjemmeside på vores server, betragter vi som kunder og alle andre som tidligere kunder, siger Lars Lykke Andersen

De første regninger er på den baggrund sendt til kunder, der fortsat har deres hjemmeside parkeret hos Adactive. Flere har efterfølgende oplyst, at deres aftaler længe har været opsagt, og at de er ved at flytte deres hjemmesider.

- Vi kan desværre ikke se, hvis kunderne har opsagt aftalerne med den tidligere indehaver, men er det tilfældet, så er kundens ord nok for os, og så skal man naturligvis ikke betale for en ny periode, siger Lars Lykke Andersen.

Uenig i kritikken

Den tidligere indehaver Michael Lykke Jeppesen erkender, at der i en periode har været problemer med fakturering af kunderne og registrering af opsigelser.

Men han kan ikke genkende kritikken fra de nuværende og tidligere kunder, der overfor Computerworld har tilkendegivet, at de i adskillige måneder har kæmpet for at slippe ud af deres aftaler med Adactive.

Michael Lykke Jeppesen oplyser, at han ikke længere har noget at gøre med Adactive og heller ikke er involveret i andre webhoteller.

Udover Adactive har Michael Lykke Jeppesen været direktør i selskabet Blue Web House, der ifølge Erhvervs- og Selskabsstyrelsen er under konkurs.

Læses lige nu

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    Capgemini Danmark A/S

    Cloud Architect

    Københavnsområdet

    Netcompany A/S

    Test Consultant

    Midtjylland

    Netcompany A/S

    Software Developer

    Nordjylland

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car