Webhotellet Adactive blev i april overtaget af virksomheden Devino ApS. Det er både den tidligere og nuværende indehaver enige i.
De to parter er også enige om ikke at offentliggøre prisen på handlen, men her slutter den fælles udlægning af sagen. Begge mener eksempelvis, at det er modparten, der nægter at svare på henvendelser.
- Vi har overtaget et kundekartotek med mange mangler fra Adactive. Antallet af reelle kunder i kartoteket ligger eksempelvis et godt stykke fra det, vi har fået oplyst af den tidligere indehaver, siger Lars Lykke Andersen, der er direktør i Devino ApS.
Intet problem
Den tidligere indehaver Michael Lykke Jeppesen kan ikke se, at der skulle være et problem i handlen.
- Kundekartoteket og de øvrige systemer er i orden, og jeg har forklaret, hvordan det hele fungerer, siger Michael Lykke Jeppesen.
Han tilføjer, at antallet af kunder altid vil være svingende på webhoteller, og at det derfor kan være svært at opgøre det nøjagtige antal.
Kunder på vej væk
Den nye indehaver af Adactive, Lars Lykke Andersen, anslår, at der i dag er færre end 800 reelle kunder på webhotellet.
Der er et langt højere antal kunder opført i kartoteket, men mange har angiveligt allerede opsagt deres aftaler eller er på vej væk.
- Vi er ved at gennemgå kunderne én for én. De, der stadig har deres hjemmeside på vores server, betragter vi som kunder og alle andre som tidligere kunder, siger Lars Lykke Andersen
De første regninger er på den baggrund sendt til kunder, der fortsat har deres hjemmeside parkeret hos Adactive. Flere har efterfølgende oplyst, at deres aftaler længe har været opsagt, og at de er ved at flytte deres hjemmesider.
- Vi kan desværre ikke se, hvis kunderne har opsagt aftalerne med den tidligere indehaver, men er det tilfældet, så er kundens ord nok for os, og så skal man naturligvis ikke betale for en ny periode, siger Lars Lykke Andersen.
Uenig i kritikken
Den tidligere indehaver Michael Lykke Jeppesen erkender, at der i en periode har været problemer med fakturering af kunderne og registrering af opsigelser.
Men han kan ikke genkende kritikken fra de nuværende og tidligere kunder, der overfor Computerworld har tilkendegivet, at de i adskillige måneder har kæmpet for at slippe ud af deres aftaler med Adactive.
Michael Lykke Jeppesen oplyser, at han ikke længere har noget at gøre med Adactive og heller ikke er involveret i andre webhoteller.
Udover Adactive har Michael Lykke Jeppesen været direktør i selskabet Blue Web House, der ifølge Erhvervs- og Selskabsstyrelsen er under konkurs.