Ekspert i netmarketing vil satse nordisk

Aizee Internet Marketing står efter et indtjeningsmæssigt tigerspring i 2004 på spring til at udvide forretningen i Norge og Sverige. Blandt andet vil Vesterbro-firmaet have adgang til de større budgetter, hvor Danmark kun tæller som en del af en større region, og repræsentation i flere lande er derfor et krav.

En blomstrende forretning på at bistå virksomheder med markedsføring på nettet har givet det københavnske firma Aizee Internet Marketing appetit på at sprede frø i det øvrige Skandinavien.

Selskabet arbejder i øjeblikket på at få plantet fødderne på norsk og svensk grund.

- Vi er nødt til at være repræsenteret bredere i Skandinavien, hvis vores specialistområde skal blomstre fuldt ud, siger administrerende direktør Kim Hove Sørensen fra Aizee Internet Marketing.

Nogle selskaber vil overhovedet ikke lukke Aizee ind som leverandør, hvis det ikke kan ske i flere lande i Skandinavien, oplyser direktøren.

De opfatter ofte enten Skandinavien, Norden eller Nordeuropa for at være én region.

Opkøb, fusion eller ren opstart

Aizee Internet Marketing rådgiver om og gennemfører marketingaktiviteter på nettet med paralleller til det traditionelle mediebureau, som forsøger at optimere annonceringen i blandt andet tv og aviser.

På kundelisten står blandt andre TDC, Kilroy Travels, Pfizer, Top Danmark og Danske Bank.

I øjeblikket bliver der kørt pilotprojekter over grænserne, oplyser direktøren. Og i løbet af sommeren skal beslutningerne tages.

Aizee Internet Marketing A/S Årsregnskab
Millioner kroner20042003
Bruttofortjeneste2,20,8
Resultat af primær drift (EBIT)0,60,0
Resultat før skat 0,60,0
Resultat0,40,0
Egenkapital0,20,1
Antal ansatte63
- Om det bliver efter en opkøbs- eller fusionsmodel, eller det bliver en ren opstart, er ikke afgjort endnu, siger Kim Hove Sørensen.

Aizee Internet Marketing har i 2004 næsten tredoblet selskabets omsætning til omkring fem millioner kroner, oplyser direktøren.

Overskuddet for året ender på 450.000 kroner. Direktøren forventer vækst på mellem 80 og 100 procent for 2005.

Indtjeningen bliver forholdsmæssigt lidt ringere, da væksten i omsætning blandt andet kommer fra en vækst i købte kampagner på søgemaskiner, oplyser Kim Hove Sørensen.

Annonceindlæg fra Deloitte

Danske CIO’ers evner i strategi og eksekvering er afgørende for succes med generativ AI

Ny rapport varsler risiko for, at vi i Norden sakker bagud på teknologier med de mest markante potentialer. CIO’erne bliver afgørende for succes.

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job