Ekspert i netmarketing vil satse nordisk

Aizee Internet Marketing står efter et indtjeningsmæssigt tigerspring i 2004 på spring til at udvide forretningen i Norge og Sverige. Blandt andet vil Vesterbro-firmaet have adgang til de større budgetter, hvor Danmark kun tæller som en del af en større region, og repræsentation i flere lande er derfor et krav.

En blomstrende forretning på at bistå virksomheder med markedsføring på nettet har givet det københavnske firma Aizee Internet Marketing appetit på at sprede frø i det øvrige Skandinavien.

Selskabet arbejder i øjeblikket på at få plantet fødderne på norsk og svensk grund.

- Vi er nødt til at være repræsenteret bredere i Skandinavien, hvis vores specialistområde skal blomstre fuldt ud, siger administrerende direktør Kim Hove Sørensen fra Aizee Internet Marketing.

Nogle selskaber vil overhovedet ikke lukke Aizee ind som leverandør, hvis det ikke kan ske i flere lande i Skandinavien, oplyser direktøren.

De opfatter ofte enten Skandinavien, Norden eller Nordeuropa for at være én region.

Opkøb, fusion eller ren opstart

Aizee Internet Marketing rådgiver om og gennemfører marketingaktiviteter på nettet med paralleller til det traditionelle mediebureau, som forsøger at optimere annonceringen i blandt andet tv og aviser.

På kundelisten står blandt andre TDC, Kilroy Travels, Pfizer, Top Danmark og Danske Bank.

I øjeblikket bliver der kørt pilotprojekter over grænserne, oplyser direktøren. Og i løbet af sommeren skal beslutningerne tages.

Aizee Internet Marketing A/S Årsregnskab
Millioner kroner20042003
Bruttofortjeneste2,20,8
Resultat af primær drift (EBIT)0,60,0
Resultat før skat 0,60,0
Resultat0,40,0
Egenkapital0,20,1
Antal ansatte63
- Om det bliver efter en opkøbs- eller fusionsmodel, eller det bliver en ren opstart, er ikke afgjort endnu, siger Kim Hove Sørensen.

Aizee Internet Marketing har i 2004 næsten tredoblet selskabets omsætning til omkring fem millioner kroner, oplyser direktøren.

Overskuddet for året ender på 450.000 kroner. Direktøren forventer vækst på mellem 80 og 100 procent for 2005.

Indtjeningen bliver forholdsmæssigt lidt ringere, da væksten i omsætning blandt andet kommer fra en vækst i købte kampagner på søgemaskiner, oplyser Kim Hove Sørensen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

14. maj 2025 | Læs mere


Computerworld Summit 2025, København – AI transforming business

Årets uomgængelige konference for dig, der er med til at træffe beslutninger om din organisations teknologiske fremtid, og vil have det samlede overblik over aktuelle tendenser i IT-branchen.

27. maj 2025 | Læs mere


Årets CIO 2025

Vi skal finde Årets CIO 2025 og den kvinde eller mand, som i et helt år kan bryste sig af at være landets bedste CIO.

03. juni 2025 | Læs mere