Danske Retail Internet - der formidler tilbud via e-mail til en lang række frivillige modtagere - har efter en ny aftale i Sverige nu flere end to millioner skandinaviske forbrugere i adresseregistret.
Den nye aftale er et partnerskab med TV3 i nabolandet Sverige, hvor Retail Internet dermed kommer op på flere end en million tilmeldte forbrugere.
I Danmark driver Retail Internet websitet jatak.com og har flere end 700.000 forbrugere, der alle har sagt ja til at modtage reklamer i mailboksen. I Norge er der tilmeldt 300.000 forbrugere.
- Med flere end to millioner forbrugere i databasen står vi styrket i forhold til virksomheder, der ønsker at nå ud til en bred gruppe af kunder i hele Norden, siger administrerende direktør Torben Frigaard Rasmussen, Retail Internet.
Fortsætter fremgangen
Retail Internet kom efter flere år med underskud ud af 2004 med et overskud på cirka seks millioner kroner.
Omsætningen rundede i de nordiske lande små 14 millioner kroner i 2004, og virksomheden har ifølge direktøren nået en tilsvarende omsætning i de første seks måneder af 2005.
- Vi forventer at nå en omsætning på 28 millioner kroner i år, og er kommet godt fra start, siger Torben Frigaard Rasmussen.
Fremgangen skyldes blandt andet, at mange virksomheder bruger stadig flere penge på markedsføring via internettet.
Ifølge Torben Frigaard Rasmussen arbejder Retail Internet på yderligere at styrke virksomhedens position i Skandinavien, hvor der netop er åbnet et salgskontor i Norge.
Retail Internet indgår i Oticon-rigmanden Lars Kolinds ventureselskab Preventure, hvis daglige drift er overtaget af Bankinvest. Lars Kolind ejer 65 procent af aktierne i Retail Internet og Bankinvest 35 procent.