AI-selskabet Anthropic forbinder nu AI-assistenten, og ChatGPT-konkurrenten, Claude med Microsoft 365.
Dette giver Claude mulighed for at hente kontekst fra dokumenter, e-mails og kalenderposter fra forskellige Microsoft-apps.
Derudover vil Claude tilbyde en bred virksomhedssøgning på tværs af dine tilkoblede værktøjer.
"Claude arbejder sammen med de produktivitetsværktøjer, du bruger hver dag, og bringer kontekst fra dine dokumenter, e-mails og din kalender direkte ind i samtalen. Brug mindre tid på at indsamle information og mere tid på de beslutninger og det arbejde, der skaber værdi," skriver selskabet i en meddelelse.
Brugere kan nu forbinde Claude med Microsoft 365 ved hjælp af Anthropics MCP-connector.
"Ved at få adgang til dine dokumenter, kommunikation og kalender får Claude den nødvendige kontekst til at samarbejde mere effektivt – så du lettere kan håndtere komplekse problemstillinger, træffe informerede beslutninger og handle hurtigere," skriver selskabet.
Claude-brugere, der har forbundet AI-chatbotten med Microsoft 365 kan eksempelvis søge og analyserer dokumenter eller beskeder fra sin Teams-chat, sin Outlook eller fra sit Onedrive.
Claude vil med funktionen virksomhedssøgning kunne finde informationer på tværs af organisationen.
"Når du stiller Claude et spørgsmål, kan den søge på tværs af din virksomheds forbundne datakilder ét sted, så du får svar, der trækker på organisationens samlede viden – ikke kun dine egne filer. Du kan for eksempel spørge Claude om virksomhedens politik for hjemmearbejde og få et samlet svar baseret på HR-dokumenter i SharePoint, e-maildiskussioner i Outlook og teamretningslinjer fra forskellige kilder,” skriver Anthropic.
Microsoft 365-connectoren er tilgængelig nu, men kræver betaling i form af et Claude Team- og Enterprise-abonnement.
Læs udmeldingen her.