I ugens løb er e-mails strømmet ind til Computerworld-redaktionen med desperate brugere af Dating.dk, som har svært ved at få øje på fordelen ved Dating.dk?s teknologiske skift fra en gammel ASP-platform til .Net-platformen i den foregående weekend.
Strømmen af e-mails er dog for intet at regne mod omfanget af opkald og klagemails til Freeway, der er virksomheden bag dating-sitet.
- Vi har nok haft cirka 100 telefonopkald om dagen og i alt 200-300 e-mails, oplyser Peter Sønderby, stifter og site-ansvarlig på Dating.dk.
Klagerne går på, at mange af de 600.000 brugere ikke har kunnet få adgang til systemet, og at serverne konstant går ned.
Der er også store problemer for Mac-brugere, som bruger Safari-browseren. De kan hverken skrive breve eller bruge søgefunktionen. Det skyldes, at der kun optimeres til Firefox-browseren til Mac, oplyser Freeway.
En Dating.dk-kunde, der ønsker at være anonym, siger, at hendes billeder, kontakter og beskeder enten er helt forsvundet eller i hvert fald ikke tilgængelige mere.
Freeway opfordrer folk til at lægge nye billeder ind, hvis de ikke vil vente på at de gamle billeder bliver overført til den nye platform
- Alle gamle billeder er på vej over. Vi skal konvertere dem manuelt for at de bliver tilpasset det nye format. Det går hurtigere, hvis man selv indsender et nyt billede på den nye version, siger Peter Sønderby.
Han forklarer, at Freeway har haft såkaldte memory leak-problemer med webserverne, men forventer, at problemerne nu er løst
- Men vi har famlet lidt i blinde i løbet af ugen. Så snart vi kom op omkring 5.000 brugere samtidig online bragede web-serverne ned én efter én, fortæller han.
Han vil ikke sætte tid på, hvornår systemet er helt stabilt ved mange brugere, og mener at de fleste væbner sig med tålmodighed overfor Dating.dk?s problematik.
- De skal bare vente lidt endnu. Vi arbejder i døgndrift på at finde fejlen og vi har hele ugen rettet småbugs, siger Peter Sønderby.