CBB bag direkte opkald fra hjemmesider

Fra april kan CBB Mobils kunder klikke på telefonnumre på en hjemmeside, hvorefter mobilen automatisk ringer op. Tjenesten bliver gratis, men opkaldet koster almindelig mobiltakst.

Fra april behøver CBB Mobils kunder ikke længere selv at taste et telefonnummer, som de har fundet på internettet, for at ringe op.

I stedet kan de klikke på telefonnumre på en hvilken som helst hjemmeside, hvorefter deres egen mobil vil kalde op til nummeret.

– I forvejen ved vi jo, at vores kunder bruger internettet. Men nu ønsker vi at give dem muligheden for at lave et opkald direkte fra en hjemmeside. Så behøver folk ikke skrive nummeret op på en gul lap eller selv taste det ind på mobilen, siger Teddy Søgaard Pedersen, administrerende direktør for CBB Mobil.

Populær tjeneste

Teddy Søgaard Pedersen mener, at mange af de opslag folk laver på internettet i forvejen sker for netop at finde et telefonnummer.

- Og så vil vi gerne gøre hverdagen lidt lettere for folk og give dem nemmere og hurtigere adgang til at foretage opkaldet, siger han.

Forudsætningen, for at det virker, er, at kunderne i forvejen har lavet et browser login, så CBB Mobils computersystem kender kundens mobilnummer.

- Men så koster det til gengæld ikke ekstra. Det her bliver en service som alle kunder kan bruge som standard. Det koster ikke ekstra ud over sædvanlig minuttakst for opkaldet, siger Teddy Søgaard Pedersen.

Selvom den nye service ikke betyder lavere minutpriser fra CBB Mobil mener han, at det vil gøre en forskel i kundernes valg af mobilselskab, fordi det gør det nemmere og hurtigere at telefonere.

Sifira bag løsningen

En del af servicen består i, at systemet automatisk kan fremhæve telefonnumre på en hvilken som helst hjemmeside. Det skal gøre det nemmere at finde de numre, som mobilen kan lave opkald til.

Rent teknisk foregår opkaldet på den måde, at det telefonnummer kunden har klikket på, bliver sendt til CBB Mobils system, som sørger for at lave et opkald både til mobilen og til nummeret fra hjemmesiden og dernæst koble de to numre sammen.

Løsningen er leveret af virksomheden Sifira, der i forvejen har leveret CBB Mobils telefonsvarer-system.

Servicen har arbejdstitlen Click-to-call, et navn der muligvis senere vil blive ændret til et mere mundret salgsnavn.

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Carl Severin Degn Nørlyng som IT-Supporterelev ved afd. Thisted og afd. Herlev. Nyt job
IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S