Alle de andre teleselskaber tilbød fri sms, så det begyndte CBB Mobil også på sidste år.
- Nogle af kunderne gav den gas i et omfang, der kom helt bag på os, siger Teddy Pedersen, administrerende direktør, CBB Mobil.
Selskabet havde blandt andet en kunde, der sendte 16.000 sms'er om måneden.
- Det troede vi slet ikke kunne lade sig gøre, så det endte med, at vi måtte sætte en stopper for det tilbud, siger Teddy Pedersen.
Sådan et tilbud kan ikke stoppes uden behørig varsling, så inden CBB fik sat proppen i det øgede netværksforbrug, havde selskabet ifølge direktøren lidt "et abnormt tab" på fri sms.
Ned med udlandstaksterne
Samtidig med det øgede netværksforbrug sænkede CBB Mobil sine udlandstakster.
- Vi nedsatte vores udlandstakster til 10 procent under TDC's fastnetpris, så det var en prissænkning, der kunne mærkes hos kunderne, siger CBB Mobil-direktøren.
Den lavere takst slog ikke alene igennem hos kunderne, men også i regnskabet, der endnu en gang endte i blodrøde tal på trods af direktørens forudsigelser sidste år om det modsatte.
Men i år skal det være anderledes, bedyrer han.
- Hver eneste måned i år har vi kørt med overskud, så jeg vil være utrolig skuffet, hvis ikke vi kommer ud med et endog rigtig pænt resultat i år, siger Teddy Pedersen.
Foreninger får rabat
Et af de nye initiativer, der skal skubbe på overskuddet er et nyt produkt til foreninger og klubber, der kan få en rabat på seks procent på danske opkald, hvor pengene bliver udbetalt kontant til foreningen.
Indtil videre har CBB Mobil ifølge direktøren registreret næsten 4.000 foreninger til foreningsproduktet.
CBB Mobil ejes 100 procent af Telenor Danmark - det tidligere Sonofon - der som moderselskab har suppleret CBB's egenkapital med 30 millioner kroner. Kun de 4,4 millioner figurerer i regnskabet.
- Resten er investeret i en fordobling af vores fysiske udsalgssteder. I øjeblikket kan du købe vores produkter i cirka 12.400 salgssteder, hvilket er en fordobling i forhold til sidste år, siger Teddy Pedersen.