Microsoft: Zune bliver mere end en iPod-kopi

Microsofts konkurrent til Apples iPod, Zune, skal ikke blot være en kopi, understreger selskabet, der også vil hente inspiration fra Xbox Live og YouTube.

Softwaregiganten Microsoft afviser, at selskabets udfordring mod Apples altdominerende iPod og iTunes-platform bliver en efterligning.

Microsofts Zune henter i stedet inspirationen fra selskabets erfaringer med Xbox samt internettjenester som YouTube.

- Vi laver ikke bare Zune for at kopiere det, som de andre har. Vi tror, at der er nogle reelle fordele i det, som Microsoft kan bidrage med her, siger produktchef Robbie Bach fra Microsoft til InformationWeek.

Flere milliarder kroner

Microsoft forventer at skyde flere milliarder kroner i Zune over de næste år, uden det dog målt i kroner og øre vil være så stor en satsning som Xbox har været det.

Netop forretningsmodellen for Xbox kommer til at tjene som inspiration for Zune, skriver Microsoft-watch.com.

Det betyder, at Zune skal være en blanding af hardware, software og forskellige tjenester.

Microsoft ser en mulighed for at skabe dets egen platform som modstykke til Apples ved at satse på sociale netværkstjenester, som selskabet har haft positive erfaringer med fra Xbox Live.

Søgning i video-indhold

Et andet vigtigt fokus vil være indbyggede tjenester til søgning i videoindhold med tjeneste YouTube som forbillede.

Zune-hardwaren under udvikling vil således få mulighed for at gå på internettet ved hjælp af en trådløs forbindelse.

Microsoft forventer ifølge Microsoft-watch.com, at der vil gå mindst tre til fem år, før Zune vil kunne blive en overskudsforretning for selskabet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere