Oracle forsøger at tiltrække flere små og mellemstore virksomheder.
De små og mellemstore firmaer udgør et meget fragmenteret marked, der giver mange udfordringer for leverandører og producenter, men markedet rummer også rige muligheder for at forøge omsætningen.
Både Oracle og hovedrivalen SAP er ofte på banen med nye initiativer, der er designet til at vinde flere små og mellemstore virksomheder over på deres hold.
Oracle har allerede lagt meget arbejde i at gøre det nemmere for de små og mellemstore virksomheder at installere og bruge deres applikationer, mener topchefen Charles Phillips.
–Vores næste investering bliver inden for distribution, sagde han i onsdags ved Oracles udgivelse af dets nyeste version af E-Business Suite, JD Edwards, PeopleSoft og Siebel applikationer.
- Inden for de næste par uger går Oracles ledere i gang med en verdensturné spredt over 20 forskellige byer, for at finde nye samarbejdspartnere blandt de små og mellemstore virksomheder.
På industriens side har Oracle etableret fire nøgleforretninger, der skal imødegå forbrugernes behov inden for detailsalg, kommunikation, økonomisk service og gas- og elektricitetsleverance.
-Det er et nyt koncept for Oracle, siger Phillips.
Hver afdeling har sin egen overordnede chef og er ansvarlig for sit eget regnskab.
Oversat af Ditte Thøgersen