Det britiske selskab Omnifone, der sælger musik til mobiltelefonen, lancerer et tilbud til musikhungrende i 40 lande.
For 25 kroner om ugen kan man hente al den musik, som man lyster.
Produktet hedder MusicStation og blev lanceret i forbindelse med 3GSM-messen i Barcelona.
Tilbuddet sker i samarbejde med store musikselskaber og mobiloperatøre samt andre store spillere i mobilindustrien.
- Lanceringen af MusicStation sender den næste generation af mobile musikoplevelser ud til hundrede af millioner mobilbrugere i hele verden, lyder salgsbudskabet fra administrerende direktør hos Omnifone, Rob Lewis.
Lanceringen sker i Skandinavien
Omnifone har indgået partnerskab med 23 mobilnetværksoperatører, der tilsammen har 690 millioner kunder fordelt på 40 lande.
Og blandt de første, der kan tilbyde musikservicen er norske Telenor og sydafrikanske Vodacom. Efter marts vil der komme flere operatører til fadet i både Europa og Asien.
Indtil videre har ingen danske mobilselskaber indgået aftale med Omnifone, hvorimod svenskerne snart kan se frem til ubegrænset musik for 100 kroner om måneden.
Omnifones plan er dog at kunne tilbyde servicen til stort set hele Europa i tredje kvartal af 2007, hvor selsakbet forventer, at Apples iPhone rammer de europæiske mobil-entusiaster.
Over the air
I modsætning til iPhonen downloader MusicStation musikken over-the-air, hvilket betyder, at musikken altid er tilgængelig. Ifølge Omnifone virker MusicStation-softwaren både på 3G og 2,5G telefoner.
MusicStation giver brugerne mulighed for at søge efter, downloade og afspille musik på mobiltelefonen eller på hjemmecomputeren.
Udover musik vil det også være muligt at hente nyheder og dele musik med andre medlemmer af Omnifones service.