Second Life får karakterskala

Second Life i dag mandag en karakterskala, så de virtuelle borgere kan give hinanden karakterer. Programmet foreslår, hvem du skal handle og hænge ud med.

RatePoint introducerer i dag mandag en service, der giver borgerne i Second Life mulighed for at give hinanden karakterer.

Pointen med karaktererne er at gøre det lettere for de virtuelle borgere at vælge, hvem de skal hænge ud eller handle med, siger producenten.

Det nye karaktersystem er en udvidelse af RatePoints eksisterende People Powered Ratings service, der giver brugere mulighed for at give forskellige hjemmesider, produkter og tjenester karakterer.

"Det er noget, der er et enormt stort behov for i Second Life," siger Chris Bailey, administrerende direktør og medstifter af RatePoint.

"Folk tigger om et værktøj som det her. Det samler simpelthen grupper af mennesker med lignende personligheder.”

Fra en til fem stjerner

Den nye RatePoint service bliver gratis og giver borgerne mulighed for at se en medborgers karakterer, som går fra en til fem stjerner.

Borgerne kan også installere en udvidelse af programmet, der bliver kaldt private-view, som viser dem karaktererne på alle borgere i nabolaget.

”Alt i mens borgerne giver hinanden karakterer gennem systemet, opbygger programmet en profil af borgerens gode og dårlige sider. Med de data kan systemet gruppere borgere, som har fået lignende karakterer,” siger Chris Bailey.

”Programmet fortæller dig, hvis du burde hænge ud eller lave forretning med en person,” siger han.

Second Life er et tredimensionelt univers på nettet, som giver brugerne mulighed for selv at bygge videre på verdenen og lave deres egne hjem, køretøjer, butikker og spil.

Oversat af Ditte Thøgersen

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

    Rasmus Stage Sørensen

    Norriq Danmark A/S

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

    Niels Bjørndal Nygaard

    Norriq Danmark A/S