Danske netbankkunder frygter hacker-angreb
Efter to store angreb fra hackere er netbankkunder i stigende grad begyndt at frygte, at deres bankkonto kan blive lænset. Det viser en ny måling fra Greens. Ifølge Greens frygter en tredjedel af de adspurgte i høj eller nogen grad, at deres netbank kan blive misbrugt af en hacker. Da Greens stillede samme spørgsmål før de to store phishing-angreb, var der knap en femtedel af de adspurgte i denne gruppe. (Politiken)
Momsfusk på netauktioner
Skat går nu målrettet efter de svindlere, som åbenlyst sælger it-varer uden at betale skat og moms af deres salg. En gennemgang af sælgerne skal afsløre, om der reelt gemmer sig erhvervsdrivende bag de hemmelige identiteter. Målet med aktionen er også at afsløre salg af hælervarer og ulovlige kopivarer. Skat vil tage kontakt til alle de største onlineaktioner. Blandt dem er Lauritz.com, Gauguin og QXL. (Morgenavisen Jyllands-Posten)
Reklamer i computerspil femdobles inden for tre år
Endnu et digitalt reklamemarked kræver annoncørernes opmærksomhed. Reklamer i computerspil udgør i dag knap 150 millioner dollars, men forventes ved årtiets udgang at være vokset til 732 millioner. Væksten forventes først og fremmest inden for konsoller, hvor Sonys Playstation og Microsofts Xbox fylder mest. (Børsen)
Danske digitale frontløbere
Danskerne holdt pænt trit med udviklingen i digitale medier. En nylig undersøgelse fra World Economic placerer Danmark på en fornem førsteplads. Tallene fortæller om et europæisk mediebillede, der i stigende grad bliver digitalt, oftest på bekostning af de traditionelle medier. Undersøgelsen viser også et stigende medieforbrug med internettet som den suveræne højdespringer. (Børsen)
IPTV bliver en pengemaskine
60 procent af topledere inden for tele, tv og medier forudser, at fjernsyn via internettet, vil blive en solid overskudsforretning i løbet af de næste tre år. (Børsen)