Verdens næststørste pc-producent, Dell Computers, nærmer sig et opgør med selskabets direkte salgs-model, der ellers på mange måder har dannet grundlag for selskabets succes.
Sådan lyder det ifølge Financial Times fra selskabets stifter og topchef, Michael Dell, i en intern mail, efter det ligger fast, at Dell fortsat taber markedsandele til Hewlett-Packard.
I den interne mail skriver Michael Dell, at selskabet befinder sig på et "afgørende punkt i dets historie og i dets forhold til kunderne."
Ifølge mailen har Dells ledelse holdt møder i det meste af sidste uge for at diskutere selskabets fremtid.
Det har mundet ud i en beslutning om at simplificere it til både erhvervslivet og forbrugere og samtidig fokusere på en innovativ indsats, der rækker ud over Dells traditionelle hardware-fokus.
I dette billede indgår også et opgør med Dells direkte salgs-model, hvor selskabet sælger direkte til forbrugerne uden om detail-ledet.
"Den direkte salgsmodel har været en revolution, men er ikke en religion. Vi vil fortsætte med at forbedre vores forretnings-model - og også videreudvikle den - så den fortsat kan give kunderne det, som de har brug for," hedder det i mailen fra Michael Dell.
Han skriver, at selskabet nu igen kigger på dets komplette design-proces for at forbedre den hastighed, hvormed der bliver leveret produkter til markedet.
Det ligger også til grund for, at selskabet åbner nye fabrikker i henholdsvis Brasilien og Indien hen over sommeren.