Cybercity under spamangreb - timelange forsinkelser

Internetudbyderen Cybercity er under spam-angreb. Firmaet afviser, at der er tale om et phishing-forsøg. Samtlige kunder er ramt af timelange forsinkelser.

Samtlige mailkunder hos internetudbyderen Cybercity må i øjeblikket vente adskillige timer på at deres afsendte mails når frem til modtageren.

Det skyldes at Cybercity er udsat for et massivt spamangreb som sender virksomhedens spamfiltre på overtid og dermed forsinker firmaets mailsystemer.

Ifølge firmaets pressechef Peter Glüsing er det alle Cybercitys brugere der er ramt af spambølgen, som har stået på nogen dage, men første gang optrådte i begyndelsen af ugen.

”Der er ikke nogen enkelt kilde eller mønster i det, så vidt vi kan se,” siger Peter Glüssing.

Spambølge

Ifølge pressechefen er der intet, der tyder på, at det storstilede spamangreb har noget med phishing at gøre.

”Der er tale om en traditionel spambølge, som man får en gang imellem, når man er bredbåndsudbyder” siger Peter Glüssing.

Det er endnu usikkert, præcis hvor og hvem, der sender de mange spammails til Cybercitys kunder.

”Spammailene bliver fanget af os, og vi tygger så det hele igennem for at se, hvad det er for noget. Derfor bliver det hele forsinket," siger Peter Glüssing.

Firmaet arbejder i øjeblikket på højtryk for at få løst problemet, som altså har været årsag til store forsinkelser på kundernes udgåede mails de seneste dage.

Slå selv mailfilter til

Indtil problemet er løst, anbefaler Cybercity kunderne, at slå et mailfilter til på deres mailkonto under selvbetjening.

Cybercity oplyser på selskabets hjemmeside, at forsinkelsen i øjeblikket er på op til to timer.

Men ifølge Computerworlds oplysninger oplever kunder helt op til tre timers forsinkelse fra de trykker på send, og modtageren faktisk har modtaget den afsendte mail.

Selve forsendelsen til Cybercitys SMTP-server foregår angiveligt uden problemer, mens mailen derefter bliver kraftigt forsinket.

Cybercity er ikke i stand til at give et bud på, hvornår problemet er løst.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra SoftwareOne

    Glem hypen: Her er tre steder hvor AI allerede leverer

    Ifølge SoftwareOne ligger de reelle AI-gevinster gemt i områder af central betydning for forretningen.

    Navnenyt fra it-Danmark

    VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

    Kelly Lyng Luvigsen

    VisionBird

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

    Laura Bøjer

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Huy Duc Nguyen som Developer ERP. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til at udvikle, bygge og skræddersy IT-løsninger, der skaber vækst og succes i vores kunders forretninger. Han kommer fra en stilling som Software Developer hos Navtilus. Han er uddannet i bioteknologi på Aalborg University. Nyt job

    Huy Duc Nguyen

    Norriq Danmark A/S