I fremtiden er det forhåbentligt slut med mærkværdige eller manglende meldinger på DSBs informationsskærme.
Det skal være slut med forskellige systemer, der viser tider, perronnumre og anden information fra DSB.
DSB er nu gået i gang med at lede efter firmaer, der kan byde ind på ét samlet informationssystem til alle skærmene.
Indtil videre kan DSB ikke røbe detaljer, fordi der i første omgang skal udvælges en række firmaer, der skal byde på opgaven.
Ingen information
Hemmelighedskræmmeriet hos DSB skyldes udbudsprocessen.
Først skal en stribe firmaer prækvalificeres. Det vil sige, de erklæres egnede til at løse opgaven. Derefter bliver tilbudsgiverne præsenteret for de nøjagtige specifikationer for systemet, så de kan sammensætte et bud.
Der kan dog ikke være tvivl om, at der bliver tale om en stor opgave. DSB kører fra 328 større eller mindre stationer i hele landet. Det nye system skal ifølge udbudsmaterialet blandt andet kunne håndtere flere informationskilder og præsentationsformer.
DSBs krav til pris er ikke specificeret i udbuddet.
Kasia Falkentoft fra DSB Indkøb vil ikke uddybe, hvad en fremtidig kontrakt skal indholde eller konkrete beløb.
Hun forklarer, at af hensyn til leverandører og pris er det for tidligt at melde detaljer ud offentligt.