Ventelo: Tilhørsforhold, sjov og nej til fryns

Tilbage til artiklen: Sådan scorer du medarbejdere i rekrutteringskrisen.

Hos Ventelo, der lever af at sælge bredbåndsforbindelser til erhvervslivet, nikker administrerende direktør Rasmus Helmich genkendende til at det er svært at skaffe kvalificeret arbejdskraft i den danske it- og telebranche.

For at holde på dets medarbejdere gør Ventelo meget ud af tværfaglighed, og forsøger på den måde at give alle i organisationen en forståelse af, hvordan forretningen hænger sammen.

"Eksempelvis er det godt for teknikeren at vide, hvad det betyder for forretningen, når han justerer på en router," siger Rasmus Helmich.

Maksimalt indblik

Det handler altså i bund og grund om at give medarbejderne indblik i alle forretningsprocesser, så medarbejderne får faglige udfordringer og samtidig opbygger et tættere tilhørsforhold til virksomheden.

Det skal gerne gøre det lidt sjovere at gå på arbejde hver dag.

Derimod har Rasmus Helmich ikke den store tiltro til fryns, medarbejderaktier og lignende som redskaber til at holde på de dygtige medarbejdere.

"Jeg har en lang fortid i it-branchen og kan godt huske de glade dotcom-dage. Jeg har endnu aldrig oplevet, at den slags ordninger skaber et tilhørsforhold til virksomheden," siger Rasmus Helmich. "Det mest dødsyge job kan du ikke betale folk for at udføre i længden," fortsætter han.

Tilbage til artiklen: Sådan scorer du medarbejdere i rekrutteringskrisen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere