iPhone-abonnement koster over kr. 10.000

Når iPhone kommer til England vil mobiltelefonen alene koste næsten kr. 3.000, men med et 18 måneders bundet abonnement ryger regningen op mod 10.000 kroner.

iPhone lystne briter skal regne med at betale mellem 9.600 og 13.430 kroner alt efter hvilket abonnement, de vælger. I hvert fald hvis man regner prisen på mobiltelefonen og den 18 måneders bindingsperiode sammen. Hertil kommer eventuelle udgifter til ekstra samtaleminutter.

Teleselskabet O2 tilbyder som den eneste på det engelske marked Apples kulttelefon fra den 9. november 2007.

Og efter Apple indtil nu har fået solgt mere end en million af den nye mobiltelefon på det amerikanske marked, så er forventningerne høje på det britiske marked.

Apple satser på at erobre en procent af markedet i løbet af næste år.

Men en række britiske analytikere har sat spørgsmålstegn ved, om Apple ikke har prissat den nye mobiltelefon for højt til at nå et massemarked.

"At forlange 269 pund (2.868,65 kroner, red.) med en bindingsperiode er meget dyrt. Det er ikke prissat til det store marked," sagde James Barford, fra Enders Analysis, et medie- og teleanalyselskab til den engelske avis The Times.

Til sammenligning koster en tilsvarende smartphone som Nokia N95 lidt over 4.000 kroner for en bindingsperiode på de seks måneder, som det i Danmark er tilladt at binde kunderne.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere