Nordisk firma i samarbejde med Google

Det nordiske firma Mamut går sammen med Google om en kampagne for online-annoncering. Formålet er at hjælpe mindre virksomheder med at skabe større synlighed på nettet.

Øget synlighed er, hvad brugere af Mamuts software kommer til at få ved Google-annoncering.

Aftalen inkluderer AdWords til udvalgte kunder hos Mamut og løber til og med januar 2008.

Ud over Mamut, er Active 24 og Loopia også med i kampagnen, hvor fokus bliver på Danmark, Norge, Sverige og Holland. Senere skal kampagnen muligvis også udvides til andre markeder.

Bagtanken er at tilbyde mindre virksomheder større synlighed på nettet til en mindre pris.

Mamut leverer softwareløsninger og internetbaserede tjenester, til små og mellemstore virksomheder i Europa

”Nettet har for længst vist sig som et meget vigtigt parameter for virksomheders konkurrenceevne, uanset størrelse. Det er vigtig for Google at samarbejde med markedsledere i alle regioner for at bidrage til virksomhedernes fortsatte succes,” siger Peter Friis, Country Manager hos Google Danmark.

Samarbejdet drejer sig om distribution af elektroniske værdikuponer til Google AdWords, til nye og eksisterende kunder hos Mamut, Loopia og Active 24.

Danmark tredjestørst

Danmark er blandt de største lande, når man ser på omsætningen for internetannoncering pr. internetbruger i 2006. Det viser en undersøgelse, der er udarbejdet af IAB Europe (Interactive Advertising Bureau).

Undersøgelsen viser, at Danmark overstråler alle de store central- og sydeuropæiske lande som Tyskland og Frankrig. Det er første gang, der er udarbejdet en sammenlignelig opgørelse af internetannonceomsætningen i Europa.

I undersøgelsen sætter Danmark sit navn under en omsætning på 427 kroner per internetbruger - kun overgået af Storbritannien med 618 kroner og USA med 455 kroner per internetbruger.

”Dette er første fase af samarbejdet med Google, hvor vi skal hjælpe vores kunder med at opnå øget synlighed på Internettet. Det er Mamuts mission, hele tiden at tilbyde løsninger som letter virksomhedernes daglige gøremål,” siger Michael Brahe, Country Manager hos Mamut.

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Andre events | København

Executive Conversations: Når geopolitisk usikkerhed udfordrer Danmarks digitale suverænitet

Geopolitisk usikkerhed og værdikonflikter mellem USA og Europa rammer nu direkte den danske it-dagsorden. Få indsigt i konsekvenserne – og hvordan du minimerer risikoen i en ny teknologisk virkelighed.

Sikkerhed | København

Cyber Security Festival 2025

Mød Danmarks skrappeste it-sikkerhedseksperter og bliv klar til at planlægge og eksekvere en operationel og effektiv cybersikkerhedsstrategi, når vi åbner dørene for +1.200 it-professionelle. Du kan glæde dig til oplæg fra mere end 50 talere og...

It-løsninger | Online

ERP Insights 2025

Få den nyeste viden om værktøjer, der kan optimere hele din virksomhed med udgangspunkt i AI og fleksibilitet.

Se alle vores events inden for it

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil