Om to år vil Microsoft være en af verdens to største

Microsoft vil være en af verdens to største net-annoncerings-firmaer om et par år. Sådan lyder planen i hvert fald.

Microsoft vil inden for en ganske kort årrække være en af verdens to største spillere inden for online-annoncering.

Sådan lyder det klare mål for det amerikanske software-selskab, der har sat en tidsramme på to til fem år til at nå målet, skriver Reuters.

Det sker ifølge Kevin Johnson, direktør for Microsoft platform-divison, med en nedskrevet strategi.

Her hedder det, at Microsoft skal øge sin markedsandel markant på markederne for søgninger, sidevisninger, procentdel af forbrugt tid på nettet og procentdel af omsatte annoncekroner på nettet.

Pejlemærke

Planen skal bruges som værktøj og pejlemærke i Microsofts bestræbelser på at slå især Google, men også Yahoo, i kampen om de mange milliarder annonce-kroner, der findes i nettets muligheder for at sælge annoncer på søge-resultater.

Microsoft har fornylig købt net-annonceselskabet Aquantive i et af selskabets største opkøb nogensinde, hvilket understreger, at Microsoft mener det alvorligt.

Ifølge Reuters er målet at øge andelen af sidevisninger på Microsoft-tjenester som MSN og Windows Live email til hele 10 procent af alle nettets sidevisninger, ligesom selskabet vil have øget procentdelen af tid spenderet på Microsoft-sites til at udgøre 20 procent af den samlede forbrugte tid på nettet.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere


Ledelse og AI: Sådan transformerer teknologien lederskabet

Her er chancen for at netværke med andre ledere, der håndterer store transformationer med udgangspunkt i it. Hør blandt andet om, hvordan AI revolutionerer forandringsledelse og organisatorisk udvikling.

02. oktober 2025 | Læs mere