Artikel top billede

Vækst i online reklamer trods økonomisk krise

Selv om erhvervslivet skærer ned på marketingbudgetterne, viser markedet for online reklamer vækst. FDIM forventer fortsat vækst.

Når krisen kradser som nu, er marketingbudgetterne noget af det første, der får en tur med ragekniven.

Denne gang er heller ikke nogen undtagelse. Dog med den vigtige tilføjelse, at væksten i online reklamer fortsætter.

Det er tendensen for det store britiske marked ifølge The Financial Times. Ifølge en analyse fra konsulenthuset Bellweather steg online marketing med hele 21 procent i 2007.

Og i Danmark kan Jon Lund, direktør for Foreningen af Danske Internet Medier (FDIM) genkende den samme tendens.

"Jeg har ikke set nogen tegn på nedgang i markedet herhjemme," siger han.

Vækst, vækst og atter vækst

I løbet af de nærmeste dage kommer FDIM med de sidste nye tal for omsætningen for hele 2007. Og selvom Jon Lund ikke vil løfte sløret for de nye tal før tid, vil de udvise en markant vækst i forhold til året før.

"Forventningen er, som vi tidligere har sagt, en omsætning for 2007 på cirka 2,5 milliarder kroner. Og det er en betydelig vækst i forhold til 2006, der lå på 1,8 milliarder kroner," siger Jon Lund.

I tredje kvartal af 2007 var der et svagt fald i omsætningen, men set over de sidste tre år, har udviklingen været en konstant vækst i omsætningstallene for FDIMs medlemmer.

Umiddelbart har Jon Lund ikke nogle prognoser for omsætningen i 2008, men han peger på, at online tager stadigt mere omsætning fra øvrige medieplatforme.

"Når der begynder at komme færre penge på marketingbudgetterne, så kigger de måske mere på effekten af deres kampagner end før. Og på online platformen kan de måle en større effekt end på de traditionelle medier. Men det er vi meget klogere til næste år," siger Jon Lund.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere