Artikel top billede

SAP's danske chef for hele Norden trapper ned

Henrik Rasmussen, der er nordisk chef for det tyske softwarehus SAP, lægger en del af sit ansvar over til en ny salgsdirektør, som hentes fra IBM.

Efter knap 26 år hos IBM har Karen Nielsen takket ja til en stilling hos SAP som salgsdirektør med nordisk ansvar for selskabets største kunder.

"Jeg får ansvaret for vores store kunder som Mærsk, Arla og Carlsberg i de fire nordiske lande Danmark, Norge, Sverige og Finland, fortæller Karen Nielsen, der får titel af Sales Director Nordic, Large Enterprise.

For meget af det gode

Baggrunden for at oprette den nye stilling som nordisk salgsdirektør er den ombygning af organisationen, der betød, at Henrik Rasmussen blev nordisk direktør tilbage i 2004.

"Henrik har også haft salgsansvaret for de store kunder, og det er blevet for krævende en opgave i takt med, at flere og flere af de store selskaber breder sig over hele Norden," siger Karen Nielsen, der begyndte i sit nye job i mandags.

Med til at købe Mærsk Data

Karen Nielsen kommer fra IBM, hvor hun har været i mere end 25 år blandt andet som leder af ERP-forretningen i Norden, der dengang omfattede Baan, Oracle og SAP.

"Hos IBM var jeg også med til opkøbet af Mærsk Data og har haft ansvar for integrated technical services i form af infrastrukturløsninger og middleware," siger den nye SAP-direktør.

Karen Nielsen får i de fire lande ansvaret for en omsætning i størrelsesordenen 2,6 milliarder kroner, hvoraf godt en milliard svarende til 40 procent hentes på det danske marked.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere