Facebook forhandler om en mulig fusion med en af Silicon Valleys hurtigt-voksende virksomheder, mikroblogging-sitet Twitter, der på mange måder har sat nye standarder for Web 2.0-selskaber. Du kan læse mere om Twitter-konceptet her.
Ifølge Financial Times har parterne i forhandlingerne prisssat Twitter til at være knap tre milliarder kroner værd.
Forhandlingerne med mægtige Facebook - en af de største successer inden for social software i nyere tid - giver mening for Twitter, der har store vækstambitioner.
Drøftelserne kan - hvis ikke de bliver frugtbare - nemlig betyde, at andre bejlere medler sig.
Hvor Facebook excellerer i personlig-gjorte Facebook-sider med kontaktflader til hver brugers Facebook-venner, sigter Twitter alene mod de korte beskeder, som Facebook også giver mulighed for.
Beskederne - de såkaldte "tweets" - er på maksimalt 140 tegn og kan handle om alt, hvad den pågældende bruger gør nu og her: "Venter på bussen," "køber ind," "er på arbejde" eller lignende.
Mens Twitter er fulgt med opmærksomhed fra resten af Web 2.0-verdenen, har det haltet mere med at få genereret en fornuftig omsætning og indtjening. Twitter har kort og godt haft umanerligt svært ved at finde en frugtbar forretningsmodel.