Artikel top billede

Oracle fører Salesforce-krig på dansk territorium

Oracle optrapper kampen mod rivalen Salesforce med en ny version af virksomhedens on-demand CRM-applikation, som nu for første gang findes på dansk.

Computerworld News Service: Oracles CRM On Demand Release 16's nye hovedfunktionalitet inkluderer ubegrænsede brugerdefinerede objekter plus et nyt enkelt-lejer-koncept - en såkaldte single-tenant-udrulning - samt en medfølgende mulighed for katastrofegendannelse.

Alle disse ny funktioner synes rettet mod de store virksomheder.

Samtidig, mens Salesforce bruger en såkaldt multi-tenant-arkitektur, hvor adskillige kunder deler en fælles infrastruktur, men deres systemer er adskilt ved hjælp af "virtuelle partitioner," så tilbyder Oracle herudover en single-tenant-mulighed, der giver kunder hver deres sæt dedikeret hardware og bagvedliggende systemer.

Denne tilgang er "optimal for de virksomheder, der skal efterleve de højeste niveauer af regulativ eller intern compliance," ifølge Oracle.

Den ny Standard Edition af single-tenant-produktet har nogle begrænsninger sammenlignet med den Enterprise Edition, som blev introduceret sidste år. Den kræver for eksempel som minimum 750 brugere i stedet for 350, og Enterprise Edition giver også fleksible rammer til vedligeholdelse og opgraderingsplanlægning.

Et antal yderligere on-demand-CRM-produkter vil blive tilgængelige "snart," oplyser Oracle tirsdag. Disse vil tilføje mulighed for selvbetjent elektronisk fakturering og prisstyring lige såvel som en integration mellem Oracle CRM On Demand og JD Edwards EnterpriseOne.

Oracles generelle udmelding til markedet synes at være "vi beskæftiger os med SaaS til store virksomheder," mener analytiker fra 451 Group China Martens.

Otte nye sprog

Virksomheden er i gang med en helhedstilgang til CRM og former et produktkontinuum, der begynder med værktøjer som Sales Prospector, går over til automatisering til salgsafdelingen og i sidste ende forbinder til ERP (enterprise resource planning) for eksempel gennem den kommende integration med JD Edwards, tilføjer hun.

Oracles strategi for on-demand CRM udvikler sig, i takt med at virksomhedens chefer er begyndt offentligt at lange ud efter Salesforce, som nu har flere end 50.000 kunder.

Denne udgivelse inkluderer også otte nye sprog, hvilket i alt giver 18 understøttede sprog, noget som også vil appellere til multinationale virksomheder. De nye sprogtilføjelser er foruden dansk: hollandsk, finsk, russisk, polsk, svensk, thailandsk og traditionelt kinesisk.

Oversat af Thomas Bøndergaard




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Cyber Security Summit 2025 i Jylland

Deltag og få værktøjer til at beskytte din virksomhed mod de nyeste cybertrusler med den rette viden og teknologi.

21. august 2025 | Læs mere


AI i det offentlige: Potentiale, erfaringer og krav

Hør erfaringerne med at anvende AI til at transformere og effektivisere processer i det offentlige – og med at sikre datakvalitet, governance og overholdelse af retningslinjer.

27. august 2025 | Læs mere


Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Med den eksplosive udvikling indenfor cloud & AI er behovet for at følge med og vidensdeling større end nogensinde før. Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere