Artikel top billede

Jan Cilius: Jeg ønskede ikke at fortsætte

Statens It endte med at blive noget andet end den opgave, som den tidligere direktør Jan Cilius blev ansat til. "Så jeg har ikke ønsket at fortsætte," siger han til Computerworld.

Den tidligere direktør Jan Cilius forklarer, at han selv ønskede at stoppe hos Statens It.

"Det er bare en naturlig konsekvens af, at det er et noget anderledes projekt end det, jeg blev ansat til. Så jeg har ikke ønsket at fortsætte," siger han til Computerworld.

Jan Cilius forklarer, at det primært er samling af drift på kort sigt og i et mindre omfang.

"Det er nogle andre personlige egenskaber, der ligger i jobbet fremadrettet, som jo er fokuseret på drift og samling af nogle fællesskaber på den korte horisont," siger han.

Jan Cilius forklarer, at hans kompetencer mere egner sig til at opbygge en samlet struktur for it - som han har gjort det i private virksomheder.

Men han afviser, at være skuffet over, at Statens It ikke blev til det, der var planen i første omgang.

"Jeg er ikke skuffet. Det er nok den rigtige vej at gå i staten - med små afmålte skridt. Så skuffet er et forkert ord," siger han.

Samtidig konstaterer Jan Cilius, at it-ledelse er noget andet i det offentlige end i det private erhvervsliv.

"Ja, styringsmodellen er en ganske anden," siger han uden at uddybe hvordan.

Det ligger endnu ikke fast, hvad Jan Cilius skal lave i Skatteministeriet, hvor han fortsætter.

"Det er for tidligt at sige, men der er en masse spændende opgaver," siger han.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere