De Gule Sider skal behandle sine kunder bedre.
Det siger virksomhedens nye direktør, den 52-årige Henrik Dyring, der kommer fra en stilling som direktør hos konkurrenten Eniro.
Han overtager stillingen fra svenske Henrik Sonnorp, der ifølge De Gule Sider har valgt at fratræde sin stilling for at vende hjem til familien i hjemlandet.
Chefskiftet kommer efter, at De Gule Sider har været igennem flere år med omsætnings-tilbagegang.
Der skal helt nye boller på suppen, hvis den tendens skal vendes, mener Henrik Dyring.
Vigende salg
"Vores kundeservice har ikke været god nok. Vi har haft mange utilfredse kunder, der ikke har ønsket at handle med De Gule Sider, og det har skaffet os et vigende salg," siger Henrik Dyring.
De Gule Sider kom i 2009 i Forbrugerombudsmandens søgelys, fordi virksomheden ifølge tv-programmet Kontant opkrævede betaling for produkter, som kunderne ikke havde bestilt.
Henrik Dyring forklarer, at han nu vil sørge for, at kundens behov kommer i fokus. Både i kundeservicen og produktudviklingen.
"Vi skal lytte mere til kunderne og være i dialog med dem. Når vi designer produkter, skal vi også være opmærksomme på, at vi ikke designer produkterne ud fra, hvad vi selv synes er rigtigt, men ud fra kundens behov," siger Henrik Dyring.
Street-view tæller ikke
De Gule Sider ligger i skarp konkurrence med både Krak og Google Maps. Det kan du læse mere om her.
Fælles for alle virksomhederne er, at de har en "streetview-funktion". En service, hvor De Gule Sider ifølge Henrik Dyring dog ikke kan tilbyde helt så god dækning som konkurrenterne.
Men det er ikke et væsentligt konkurrence-parameter, mener Henrik Dyring.
Her er det væsentligste konkurrenceparameter
"Det er mest en feature, der er lidt morsom at have, men det er ikke det, der tæller. Det tæller at kunne skabe kontakt mellem virksomheder og deres kunder. Vi vinder kampen mod konkurrenterne, hvis vi har de bedste databaser, så kunderne får de bedste søgeresultater og de fleste informationer hos os," siger han
Henrik Dyring har tidligere været marketingsdirektør hos TV2 og var indtil for kort tid siden administrerende direktør hos konkurrenten Eniro, der står bag Krak.
Men han mener ikke selv, at det har stor betydning, at han kommer direkte fra en stilling hos en konkurrent.
"Når man driver en virksomhed har man først og fremmest fokus på sin egen virksomhed og kunder og i mindre grad på sine konkurrenter. Så det betyder i virkeligheden ikke så meget, selvom det selvfølgelig er en stor fordel, at jeg kender branchen på forhånd," siger han.
Dyring stoppede hos Eniro i efteråret 2009, fordi han var utilfreds med en organisationsændring, der betød, at han i højere grad skulle arbejde fra hovedsædet i Stockholm.
Han fortæller, at han har brugt tiden efter stoppet hos Eniro på at passe sin bondegård i Nordsjælland.