Club Blah Blah og Telmore billigst

De mest reklameombruste mobilabonnementer på markedet er samtidig de dyreste ? og det gælder især for TDC, Sonofon og Orange. Det konkluderer Forbrugerinformation på baggrund af en undersøgelse af 61 mobilabonnementer.

Næste gang du ser en reklame for et mobilabonnement, bør du måske minde dig selv om ikke at vælge det. En analyse foretaget af Forbrugerinformation viser nemlig, at ud af i alt 61 mobilabonnementer er de dyreste samtidig de allermest eksponerede i reklamer.

Synderne er de tre største selskaber, TDC, Orange og Sonofon, der næsten kun har abonnementer i den dyre ende af undersøgelsen.

Forbrugerinformation peger blandt andet på Sonofon Variant som et eksempel på en meget markedsført ordning, der samtidig er kostbar. Den har en ukendt tvillingebror, der hedder Sonofon Variant Hjemmezone ? og som er langt billigere for de brugere. Det abonnement nævnes stort set aldrig i reklamer.

Det samme gør sig gældende for et andet billigt abonnement hos konkurrenten Orange. Selskabet har en billig ordning ? Orange Traditionel ? der ifølge Forbrugerinformation næsten ikke er til at finde på Orange?s websted.

Forbrugerinformation har foretaget analysen med udgangspunkt i et lille til mellemstort mobilforbrug ? det vil sige mellem et til fem minutters samtale om dagen.

De mindste er de billigste

Forbrugerinformation fremhæver, at de billigste abonnementer finder kunderne hos Club Blah Blah, Telmore og Tiscali der har en op til 220 procent lavere pris end de dyreste mobil-abonnementer.

På en Top Ti liste over de billigste abonnementer er der i sig selv en pæn spredning mellem den billigste løsning fra Club Blah Blah og nummer 10 Tele2 Tank Op. Minutprisen inklusiv abonnement på Tele2-abonnementet er 2,5 kroner, mens den er 1,19 kroner hos Club Blah Blah.

I det hele taget er der sket et pænt prisfald på mobilsamtaler sidste år, hvis forbrugerne holder sig til de billigste løsninger. Hvis forbrugerne har et stort forbrug er prisfaldet på 12 ? 13 procent, mens der for kunder med et lille forbrug var 15 procent at spare på prisfaldet.

Du kan læse mere uddybende om analysen http://www.fi.dk/presse/faktaartikler/mobiltelefon/" target="_new">her.

Annonceindlæg fra FPT Software

Flere Nordiske Virksomheder Ser mod Øst for Succesfuld Digital Transformation

Kunstig intelligens (AI) og digital transformation bliver i stigende grad centrale elementer i danske virksomheders strategier.

Navnenyt fra it-Danmark

Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S