SAS introducerer web-check in

Et enklere website skal øge SAS' dominans i Skandinavien. Det nye website er baseret på en hurtigere teknisk platform, der gør det muligt for kunder at checke ind online. Ambitionen er at mangedoble omsætningen online, der i 2001 var på en milliard kroner.

SAS lancerer 28. maj et nyt website, der skal gøre det lettere og billigere at bruge nettet til både at købe, booke og checke ind, skriver selskabet i en meddelelse til Fondsbørsen.

I sidste ende skal det være med til at sætte gang i omsætningen hos SAS, der ligesom de fleste andre flyselskaber, har været hårdt ramt af begivenhederne 11. september sidste år.

- Det nye site er enklere og hurtigere, det første som møder kunden er et bookingvindue. Den øgede tilgængelighed er en grundforudsætning for at øge antallet af bookinger og køb på nettet, siger Filip Francke, Director Electronic Channels, SAS Airline.

På det nye site vil kunder blandt andet kunne checke ind online fra 22 timer før afgang og selv vælge sæde på de fleste flyvninger ud af Skandinavien.

SAS' nuværende site er, ifølge selskabet selv, Skandinaviens mest besøgte rejseside, og i februar blev der målt 1,6 millioner besøg på en måned. I 2001 blev der booket og solgt rejser til en værdi af over en milliard kroner via hjemmesiden.

På det nye site er ambitionen en mangedobling af både besøg og salg.

Det skal gøres muligt gennem dels en enklere navigationsstruktur og dels en hurtigere teknisk platform.

Hvor det gamle site var statisk, vil det nye site blive dynamisk og Content Management-drevet, oplyser Filip Francke.

Samtidig vil SAS i højere grad måle, hvordan folk bruger hjemmesiden. Det vil give mulighed for en øget personalisering af tjenester og tillade SAS at sende målrettede tilbud ud til kunder.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ed A/S
Salg af hard- og software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Datadrevet forretning: Skab enestående kundeoplevelser med viden og data i centrum

Data står i centrum, når du skal styrke kundeoplevelsen – eller det burde det i hvert fald gøre. På denne konference vil du møde eksperter indenfor CX og komme i dybden med, hvordan du sætter data, transparens og viden til at arbejde for dig i din Customer Experience-strategi.

07. maj 2024 | Læs mere


Kunstig Intelligens (AI) Masterclass - fra futuristisk idé til uundværlig ressource

Velkommen til en Masterclass om kunstig Intelligens (AI) og den transformative kraft, som kan tage din organisation og karriere til næste niveau. AI er gået fra at være en futuristisk idé til at blive en uundværlig ressource for virksomheder over hele verden og har allerede sat sit præg på den måde, som vi arbejder på, træffer beslutninger og kommunikerer med vores kunder.

07. maj 2024 | Læs mere


Parathed – Hvad gør din virksomhed, når I bliver ramt?

Cyberkriminalitet vokser som bekendt eksplosivt i takt med digitaliseringen i disse år og det kan være voldsomt dyrt at blive hacket. Potentielt kan det lægge jeres forretning helt ned, så I ikke kan rejse jer igen. Har jeres virksomhed styr på cybersikkerheden i en tid, der kalder på oprustning? Bliv inspireret til, hvad du som virksomhed kan gøre for at sikre virksomheden og medarbejdere, så I kan gå sikkert ind i fremtiden.

21. maj 2024 | Læs mere