Avatar billede IICIi Novice
18. december 2014 - 14:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Kan pluselig ikke logind på min Router og WIFI Extenders ip??

Får fejlen:

Enheden eller ressourcen (192.168.1.1) er ikke konfigureret til at tillade forbindelser på port "World Wide Web-tjeneste (HTTP)".

Efter jeg har været ved at konfigurere en tredje WIFI/Accespoint har min pc ikke kunnet logind på både min Router og min WIFI Extender som altid har haft samme ip'r.

Har prøvet at slette alt i browseren. Slukket og tændt pc'n, prøvet at skrive ip'n i Chrome og Internet Explore. Har prøvet med kabel til min Router, intet virker!

Min ip er 192.168.1.1
Avatar billede sonalias Seniormester
18. december 2014 - 14:19 #1
hvorfor prøver du at logge på dig selv? :)
Tryk på windows tasten, skriv "cmd" herefter skriver du ipconfig /all
Dette vil give dig en liste over aktive netforbindelser, her finder du så ip-adressen på din router og skriver den ind i chrome.
Avatar billede IICIi Novice
18. december 2014 - 14:26 #2
Det præcis det som jeg allerede gør, og som jeg altid har gjort. Men det virker mere?
Avatar billede sonalias Seniormester
18. december 2014 - 14:26 #3
*Ip adressen på din router er den der hedder "Default gateway"
Avatar billede sonalias Seniormester
18. december 2014 - 14:27 #4
Det lyder som om du SELV har fået ip-adressen 192.168.1.1 hvor din router tidligere havde den. Det er formentligt fordi der er 2 enheder på dit netværk der leget DHCP server og begge 2 prøver at tildele ip-adresser, det kan godt give noget bøvl hvis du ikke har styr på det!
Avatar billede IICIi Novice
18. december 2014 - 14:29 #5
Jep der står der 192.168.1.1 men det virker ikke.
Avatar billede IICIi Novice
18. december 2014 - 14:33 #6
Vil den eneste løsning så være at resette min router :D
Avatar billede sonalias Seniormester
18. december 2014 - 14:54 #7
Hvad er din egen ip? kan findes på samme måde. Sørg for at din PC kører med automatisk ip adresse
Avatar billede IICIi Novice
18. december 2014 - 18:12 #8
Det var linksys re6500 der lavede balladen da jeg satte den til netværket... Tænker routeren spytter automatisk en ip ud til min pc. Og pc'n netværkskort har sin egen faste ip. Eller tager jeg fejl

Kan linksys re6500 laves om til en acces point, eller er det kun en wifi extender. Fordi hvis den kan opsættes til acces point hvorledes skal det så gøres??
Avatar billede IICIi Novice
18. december 2014 - 18:15 #9
På linksys re6500 er der DHCP eller STATISK IP man kan vælge.
Avatar billede Slettet bruger
19. december 2014 - 03:40 #10
Hvis ICMP er blevet deaktiveret, så virker port 80 (web) ikke mere på routerens interface. Det er en dum fejl man kan komme til at gøre.

Reset den, så sku alt da køre igen. ?
Avatar billede sonalias Seniormester
19. december 2014 - 08:44 #11
Nu lyder det som om på #8 at han har fået adgang til webinterfacet :)
Det vigtige her er at kun 1 af den routere deler adresser ud til enheder på netværket (Kaldet DHCP). Hvis du allerede har en router der kører DHCP skal din anden router have det deaktiveret og sat sin IP i samme subnet 192.168.1.200 f.eks, Altså langt udenfor router1's DHCP range (Den deler adresser ud i et eller andet spand 192.168.1.x-192.168.1.100 f.eks).
Avatar billede IICIi Novice
20. december 2014 - 13:59 #12
Ok tak for responsen.
Avatar billede sonalias Seniormester
22. december 2014 - 10:14 #13
Hjalp det noget? Skal vi ligge et svar?