Avatar billede KarinMaria Nybegynder
25. december 2014 - 11:31 Der er 5 kommentarer

password på min pc

Hej
Jeg vil godt sætte et password på min pc - så andre ikke kan gå ind på den.

Altså ønsker jeg - at når den er åbnet - at der stå står en boks - der forlanger et Password - for at "åbne" op :-)

Jeg kører Windows 7 - home edition ...

Som jeg husker det - skal jeg i Kontrolpanelet ... men hvad skal jeg vælge der ?
MVH
Karin
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2014 - 11:46 #1
Husk at skrive den ned - mange glemmer deres adgangskode.
http://cloudlife.dk/sadan-sikrer-du-din-computer-med-adgangskode/
Avatar billede Slettet bruger
25. december 2014 - 12:21 #2
Der er også en anden mulighed med "Lock my PC" den som er gratis.
http://fspro.net/lock-pc/
Men uanset hvad, så mener jeg at det er et godt råd, at lave et password, som du kan associere dig til, for et stærkt password, som består af helt tilfældige tegn glemmes nemt.
Dette er bare et eksempel: MdhA53 = Min datter hedder Anne 53 er fødselsåret. Passwordet skal helst være længere. 8 eller flere. Jeg har et på 26 tegn, som jeg let kan huske med den metode.
Avatar billede nfssister Forsker
25. december 2014 - 12:53 #3
Kontrolpanelet > Brugerkonti og familiesikkerhed lige under kan du trykke Tilføj eller fjern brugerkonti > tryk på dit brugernavn og så kan du trykke sæt kode på :)
Avatar billede rynke10 Novice
26. december 2014 - 03:17 #4
Du kan også aktivere pauseskærm og beskytte den med Password. Hvis den starter efter f.ex. 5 min *låser* den selv og kan kun låses op med password.
Avatar billede nfssister Forsker
27. december 2014 - 17:16 #5
En smart genvej som de færreste kender til:

windows tast + L

Så låser din maskinen i en fart :)